BuenoBull

Trådstartare
Sökte innan men hittade ingen tråd om detta.

Vad jag undrar är: Någon här som har FatBoy-sacco till sin hund? Hur tycker ni att den funkar? Gillar hunden den? Är den så lättskött som det står att den ska vara?
Funderar såklart på att köpa en sån till vovven. Han älskade min brorsas sacco :cool:

dsc00108_14416689.jpg

Sv: Fat Boy

Hur gammal är din hund och vart kommer den ifrån? Grannens vita bulle fyllde nyss ett år och jag träffade dennes kullsyskon en dag som var mycket lik din hund.

Vi har fatboy till våra och är jättenöjda! De har hitills klarat sig utan några skador, hundarna sover som små grisar i dem och de har varit lätta att bara torka av. Hade Bia innan men hundarna uppskattar dessa mer.

Tittat på dem också men tyckte att fatboy var snyggare :D Inte för att det ska spela störst roll men de är bara att inse att de tar en hel del plats och då får de gärna vara lite snygga.

Fast de kanske bara är jag som tycker de skiljer sig så :)

Alla hundar vi har haft har älskat sacco-säcken. Och även sedan mamma tog bort sin hund så kan man ge sig tusan på att fyrbenta gäster smyger sig upp i den och bäddar gott åt sig.

Jag personligen gillar FatBoy bättre, dels är den mer platt än "säckig" och är grövre i tyget, vilket borde innebära bättre hållbarhet. Lätt att fastna med en klo annars, och då är det så lagom kul... Dessutom finns FatBoy i många snygga färger, bla kamo och marimekko-tryck :p det finns det ju en mindre size också; 130x100, ist. för 180x140.

Senast ändrad:

Tack för tipset! Dock är jag beredd att betala de där hundralapparna extra enbart för designen på Fat Boy, tyvärr :angel:

Tittat på dem också men tyckte att fatboy var snyggare :D Inte för att det ska spela störst roll men de är bara att inse att de tar en hel del plats och då får de gärna vara lite snygga.

Fast de kanske bara är jag som tycker de skiljer sig så :)

Nja, jag håller med dig. De syns ju ändå rätt bra, så då kan de gärna få vara snygga också! Lite halvpedant som man är :angel:

Ja, tycker ju att hållbarheten borde vara bra? Är det typ inte sånt "overalltyg"?

Chico ska få kamo :D
Vad är marimekko för nåt? :)

Ja, det är nylon.

en variant av marimekko/fatboy Det finns flera olika tryck. Marimekko är ett finskt designföretag.

Men om det är din hund på bilden tror jag kamo är kanon, kommer bli så snyggt *nörd*! Som du säger tar det en del plats, och då får det gärna vara snyggt också! De är ju lätta att flytta på när man ska städa osv.

Aah, just ja! Marimekko borde jag ju vetat om, tror vi har det på jobbet :angel:

Oh, tror du! :laugh: Vad glad jag blir. Jag tror också det kommer bli snyggt! Och som du säger,lätt att flytta på när man städar, drar inte åt sig hår och så vidare.

Jag personligen gillar FatBoy bättre, dels är den mer platt än "säckig" och är grövre i tyget, vilket borde innebära bättre hållbarhet. Lätt att fastna med en klo annars, och då är det så lagom kul.

Tyget på bean-bagen är mycket kraftigt. Där fastnar inga klor. Den är inte säckig heller, utan mer platt.

Låter som nåt som min hund skulle uppskatta :love:

Vart kan man köpa dessa ? :)

Jag syftade på sacco-säcken, där iaf den vi har är säckformad och småklen i tyget.
Har faktiskt kollat upp bean-bagen också, och den verkar kanon, och det är ju stor skillnad på priset jfr med FatBoy. Men det är också skillnad på designen.

Jag syftade på sacco-säcken, där iaf den vi har är säckformad och småklen i tyget.
Har faktiskt kollat upp bean-bagen också, och den verkar kanon, och det är ju stor skillnad på priset jfr med FatBoy. Men det är också skillnad på designen.

Jaha!

Jo, den kanske inte är ursnygg precis. Men verkar väldigt bekväm.

Vad kostar en FatBoy?

Mycket :D Beror nog lite på var man köper den, men nog ligger den större varianten på över 2000 kr... Lite väl blodigt för min egen del.

Såg på en del bilder att en del hade lagt ett tyg över bean-bagen. Fast då försvinner ju den smarta lättstädade funktionen, med en massa dammsamlande tyg. Hmm...

Jag vet inte heller om man får länka men annars får någon ta bort mitt inlägg. Har själv 2 Fatboy hemma till mina Dogo-tjejer och de är superbra! Den ena bäddar och tuggar sen sönder om hon får upp en remsa... men det har inte hänt med Fatboy sängarna! Superkvalitet!!! Vi köpte våra på www.all4dogs.se och fick dem dessutom fraktfritt!!!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 561
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 721
Senast: ii-ssa
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 877
Senast: Hermelin
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 103
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama