fastsatta draglinor?

snigelfarmor

Trådstartare
kollade på equus selarna..och vissa hade fastsydda draglinor på bröstan.

Är inte det lite bökigt? Tänk om inte svängeln passar..fel längd..går sönder?!

Någon som har någon erfarenhet av de?
Hur ser svängelfästena ut?

/jenny

Sv: fastsatta draglinor?

De flesta maratonselar sys på detta sätt även fyrspanns selarna.
Det gör dem hållbarare och är inte alls krongligt. Man lär sig snabbt att snurra upp dem på ett bra sätt. Fästena på svängeln som vi använder är snabbkopplingar men det brukar finnas flera olika ändar till draglinorna så de skall nog gå att få till.
/M

Sv: fastsatta draglinor?

Brukar finnas i spännena vid svängeln hål att justera och sedan sätts de fast med snabbkoppling. Du får se på glimmers maratonsela nån gång! mycket smidigt faktiskt...

Liknande trådar

Utrustning Hej! Någon som har koll på företag man skulle kunna anlita för att köra en häst från stockholmstrakten till Nederläderna? (Eindhoven)...
Svar
3
· Visningar
259
Senast: Rosett
·
Hundhälsa Börjar känna mig lätt desperat så letar erfarenheter om det finns några. Har en 1 årig hanhund av aktiv sällskapsras. Han har till och...
Svar
15
· Visningar
1 405
Senast: Alexandra_W
·
Småbarn Ville skriva mindre, men det gäller bara längden, inte vikten eller något, så fick bli kortare. 🙈😅 Hur som, vi var hos BVC i går, på 6...
Svar
14
· Visningar
1 344
Senast: Araminta
·
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 490
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka