Fastourel du Cap

Sv: Fastourel du Cap

jag håller med dig att hans extriör inte är den bästa... men jag gillade hans inställning...
tycker dock fortfarande att du har lite väl hårda ord mot honom, finns många svenska hingstar som inte är de bästa extriört men lämnar bra avkommor. Irco Marco är väl ett strålande exempel på det.

Jag tycker det inte gör något om man går 30 år bakåt i tiden, varför skulle dom hästarna vara sämre än dom vi har idag?? Det viktiga är att kolla på helheten och själva ekipaget!! Men självklart vi har ju bättre träningmetoder idag.;):grin:

Absolut finns det vissa hästar för 30 år sedan som är bättre än de vi har idag.

Dock är det ju önskvärt med avelsframsteg och har vi lyckats med dessa så bör dagens hästar vara bättre än de som föddes för 30 år sedan.

Liknande trådar

Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det... 2 3
Svar
54
· Visningar
2 607
Senast: KesoNeso
·
Avel Detta är en ren nörd/intressefråga: Som de allra flesta vet finns det idag tre existerande, ursprungliga hingstlinjer hos engelska...
Svar
12
· Visningar
2 136
Senast: Myrten
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 879
Senast: Niyama
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av... 39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 658
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippmaskin
  • Oseriös avel 2023
  • Presentation bukehund(ar) 2025!