Fastourel du Cap

theJohanna

Trådstartare
Någon som vet något om denna hingsten, Fastourel du Cap??? en mycket flott herre med intressant härstamning men kan tyvärr bara hitta info på franska, inte min starka sida.

Fastourel du Cap (Jalisco B x Laudanum xx)

Någon som vet något???
video finns på www.pro.stallions.com under F

Sv: Fastourel du Cap

Hittade denna info

"FASTOUREL DU CAP is a son of Jalisco and the famous Quastourelle (out of Laudanum).
An Elite 4-year old at the French National Championships in Fontainebleau, he was ridden by 3 prestigious French riders: Roger-Yves Bost, Eric Navet, and Herve Godignon with whom he won the International Grand Prix of Hardelot and Jardy. In 2004 he won the Dinard Grand Prix with rider Timothee Anciaume and in 2006 they went on to win the Vichy Grand Prix. For the past 2 years, he has been ridden by Penelope Leprevost: they won the Grand Prix of Comporta (Portugal), CSI
Now 15 years old, Fastourel has just been retired from showjumping and will devote his full time to stud duties."

någon som vet var han verkar???? tyckte att han var väldigt snygg och hans härstamning sedan, wow...

:D äntligen hittar någon en hemsida men är ju på franska igen då.... hhmmm... jäkla typiskt.. någon som kan franska??

det måste väl vara samma regler i frankrike som i tyskland/Danmark ang. iväg skickadet av ston för betäckning???

JOKUS Latour
STRIDARE FÖRTJUST och nyfiken (med narkos II)
Män 12 år gamla, Brown Bai, Selle franska avsnitt A.
.
:rofl::rofl:

Jag fattar det som att hans mamma nedärver sig bra till avkommorna.

Vad betyder ISO med olika siffor efter? Är det samma som BLUP eller?

Han går på skick till hela Europa och Norden fattar jag det som. 800 euro.

Var inte mycket info alls. Jag skulle vilja se uppställda bilder jag.

jo det skulle ju vara super, har bara sett hoppbilder och en video men blev så kär!!!:love:
hittar inga avkommor efter honom i Sverige, någon som vet någon bra sida??+

Vad ser du hos den hingsten?? Stammen är från hedenhös,han är inte extriört bra,vad kan han tillföra??

Aveln ska framåt inte 30år bakåt:idea:

Glöm inte att fråga om röntgenstatus på hingsten och tänk över i vilket förbund du ska registrera den ev. avkomman. Håller med Dobbis i hennes åsikter .

stammen är ju väl beprövad med massa grand prix hästar och mycket fullblod, håller dock med att extriört är han inte den bästa... tycker att han verkar ha en så trevlig, lite tuff, uppsyn... bra teknik osv... intressant också att blanda med fransk till mitt tyska....
har absolut inte bestämt något men denna hingst fick mig att haja till i ett hav med hingstar... därför jag la in en tråd om honom för att se om någon hade erfarenhet av hans avkommor.

mmm... men blev inte imponerad av den hingsten... gillade inte galoppen.. förlåt... :o

någon som vet vad Oki Doki har bakom sig??? är hans stam beprövad eller är han bara själv en underbar individ?

Vad ser du hos den hingsten?? Stammen är från hedenhös,han är inte extriört bra,vad kan han tillföra??

Aveln ska framåt inte 30år bakåt:idea:

Lite hårda ord...sj tycker jag modellen på hingsten var fin o sprången spänstiga, men ridbarheten verkaqr sis o så....

nåt o tänka på när man planerar vilka mål man har med avkomman...

tyckte faktiskt också att det var lite väl elakt sagt, men smaken är ju som baken delad och jag tycker fortfarande att han var häftig. men håller med dig att han verkar vara lite "fransk" att rida. tur då att mitt sto har gudomlig ridbarhet. :d

Jag var inte elak :angel: ,jag bara undrade hur man tänker när man vill gå ca 30 år tillbaks i aveln,det finns flera mycket bättre hingstar om man är ute efter Jalisco B blodet,som lätt slår denna hingsten både vad det gäller extriör och meriter.

Förövrigt var det bara fakta,han är för lång,för låg i fram,för hög i bak,för kort hals mm och stammen är 34 år gammal..............så varför är jag elak :confused:

Liknande trådar

Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det... 2 3
Svar
54
· Visningar
2 607
Senast: KesoNeso
·
Avel Detta är en ren nörd/intressefråga: Som de allra flesta vet finns det idag tre existerande, ursprungliga hingstlinjer hos engelska...
Svar
12
· Visningar
2 136
Senast: Myrten
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 879
Senast: Niyama
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av... 39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 658
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippmaskin
  • Oseriös avel 2023
  • Presentation bukehund(ar) 2025!