Fastnat i utvecklingen, inget händer?

Faith

Trådstartare
Nu vet jag inte om det här läggs i fel kategori!
Nu behöver jag hjälp Bukemänniskor!
Jag har ridit sen jag var åtta år och har haft egen häst sedan jag varit tolv.
Alltså har jag ridit rätt länge.
Har haft hästen jag har nu i 3 år och känner att jag knappt utvecklats ett dugg på den tiden. Har ändå ridit regelbundet för tränare, iallafall två gånger i VECKAN MINST! är det någon annan med det här problemet, att inget verkar fastna eller hjälpa ett dugg?

Handlar det om attityden eller borde jag byta tränare och kanske tom häst, till något jag kan arbeta mer med?
 
Sv: Fastnat i utvecklingen, inget händer?

Tycker du ska ta upp det med din tränare först, berätta hur du känner och testa om det blir någon ändring om ni byter träningsmoment lite. Om det inte funkar tycker jag du ska testa att byta tränare och se om det händer något då.

Att byta häst tycker jag är sista utvägen sas (så vida man inte direkt känner att hästen inte har potential att utvecklas mer) och så länge man inte rider på väldigt hög nivå brukar så inte vara fallet.
 
Sv: Fastnat i utvecklingen, inget händer?

Håller med ovanstående, men hemma har jag 3st hästar varav 1 av dom jag aldrig rider. Han är jätte snäll och kan det mesta men är inget "under" heller. Jag och denna häst har inte samma personlighet och jag tröttnar direkt på att rida honom. Han är en läromästare och underbar att rida i skogen med för dom som vill öva in saker och kunna ta en lugn tur, ibland busar han men med en halvhalt är han på plats igen.

Jag kan inte säga att det är varken fel på honom eller mig, men vi passar inte ihop. Så jag har 2 andra jag rider in nu och till den tredje har jag medryttare. ( han är dock bäst att ha i stallet om man vill rida med kompisar som inte kan så mycke, för då lyssnar han till min röst hela tiden).

Jag red honom 1år innan jag bytte häst ;) och visst i början var det kul ;)
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 385
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 376
Senast: Solstig
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 668
Senast: Lobelia
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 950
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp