Fastnade i elstaketet.

NiNi

Trådstartare
När min häst var 1,5 år fastnade han i elrepstaketet. Sträcksenan gick av på ena bakbenet. Han behandlades av vet. och såret läkte ihop fint. Han har förtjockad hud runt såret och håret växer inte på vissa ställen. Senan växte ihop bra och han har inte varit halt sedan dess. Nu är han 7 år och jag tycker mig märka viss förändring runt ärret.
Det verkar som om det bildas överben där. Han är dessutom lite varmare runt ärret. Han är inte halt. Vet. säger att hon inte ser något fel. Just nu rids han inte utan är inhyrd på ett ställe och går på lösdrift. Jag köpte honom med denna skada.

Är det någon som har liknande erfarenheter? Vad gör ni åt problemet?
Tacksam för svar. Mvh NiNi

Sv: Fastnade i elstaketet.

Hej!
Har varit med om både och.En fölunge som blev helt bra och aldrig haft problem sedan dess(runt 10 år i dag).Tävlat hela tiden.sedan ett sto som tyvärr aldrig blev ohalt trots snabb veterinärvård .Så man ska nog ha lite tur också.

Liknande trådar

Hästvård I slutet av oktober förra året så skadade sig min häst i hagen. Hon fick ett L format skärsår mellan hasen och kotan, var sida på "L:et"...
Svar
8
· Visningar
3 805
Senast: höstmåne
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 684
Senast: Karminnie
·
Hästvård För ca 8-9 månader sedan så fastnade min häst i en vattenslang. Fick den runt ena bakbenet (en sån slang på vinda som drar in sig...
Svar
7
· Visningar
2 104
Senast: HannaZ
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 395
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka