Fästingmedel

Fille

Trådstartare
Vilket är det bästa och minst giftiga fästingmedlet? Sjukt mkt fästingar redan men vill inte droppa nåt väldigt giftigt i nacken eller så!

Vilket är det bästa och minst giftiga fästingmedlet? Sjukt mkt fästingar redan men vill inte droppa nåt väldigt giftigt i nacken eller så!
Finns inget som är effektivt förutom fästingmedel som finns på apotek. Inget av de läkemedel gjorda för katter är giftiga, de är ju testade på katter.
Om du vill undvika spot-on så finns fästingtabletter att få via recept :)

Liknande trådar

Katthälsa Världens underbaraste katt deppade ihop helt när vi kom hem med en bebis. Vi har två barn sedan tidigare, den minsta var 2 när katten...
Svar
8
· Visningar
866
Senast: Tualma
·
Katthälsa Min snart 12-åriga siames fick sin första Solensiaspruta igår, för att han ogärna hoppar upp i säng, soffa och på stolar. Han har inte...
Svar
3
· Visningar
593
Senast: sthu
·
Gnägg Är nyfiken och vill lära känna alla Bukehästar bättre känner jag. Så undrar vad just din häst har för små personliga egenheter? Min... 2
Svar
24
· Visningar
1 479
Hundhälsa Vår hund på drygt 7 kg ska genomgå gastro- + sigmoideoskopi. Tydligen ska dom fasta i 48 h. Som tur är betydde det inte samma sak som...
Svar
5
· Visningar
715

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31
  • Alternativ till försäkring

Hästrelaterat

Tillbaka