Fästinghalsband

B

Bakir

Jag har köpt ett fästinghalsband till min 6 månaders valp. Han kliar sig dock en hel del. Är det något som är fel då eller är det som det ska vara?

Sv: Fästinghalsband

Vad är det för typ av halsband du har köpt?

Nej, det är klart att halsbandet inte ska påverka hunden på något sätt. Om den kliar sig för halsbandets skull så skulle jag plocka bort det. Min hund reagerar inte alls på halsbandet.

:)

Vad står det för gräns på åldern, det kanske blir för starkt. När jag hade på Frontline ifjol på min hund så kliade han sig ganska mycket.

Senast ändrad:

Min har också fästingband på sig, och är helt oberörd av det. Han kliar sig inte mer än vanligt och har inga andra besvär av det heller. Vore jag i din sits skulle jag ta av det.

Det finns hundar som är överkänsliga för Scalibor, om det är det du har. Undvik också halsband med Tee Tree oil och liknande då de kan ge förgiftningssyptom.

Nu har han slutat med att klia sig. Jag köpte det på djursjukhuset och det är Tee Tree Oil i det. Ska jag avvakta lite?

Mina kan klia lite första dagarna/veckan. Om det är av halsbandet eller om det är för de aldrig ha halsband på sig i vanliga fall, vet jag inte. Men det brukar iallfall sluta efter ett tag.
Tål inte hunden halsbandet så tror jag den kommer börja klia hysteriskt.

Min hund börjar alltid klia sig vid nytt halsband, oavsett om det är ett Scalibor, helstryp eller hans nya breda vara-fin-halsband.

Det sitter stenhårt i hans huvud sen han var valp att halsband kliar när dom är nya..

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 274
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 562
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 914

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka