Fästinghalsband för häst?

LinnéaL

Trådstartare
Jag har hört att det ska finnas fästinghalsband för hästar (liknande de som finns för hundar, men för hästar istället), men när jag gick till Apoteket idag för att fråga var det ingen som kände till något sådant. Är det någon på Buke som känner till dessa? Är de bra? Var får man tad i dem? :confused:

De brukar finnas lite här och var, i välsorterade ridsportbutiker. Så fråga i ridsportbutiken i stället.
Om de är bra vet jag dock inte.

Det heter Defy the Flys tror jag, bla. henrikssons och stenbergs har dem

Provat men vi har inga fästingar. De fungerade inte mot flygande insekter o så gick de sönder hela tiden. Bortkastade pengar!
PL

Är det inte fästinghalsband som är så giftiga om andra hästar/djur kommer åt halsbanden och slickar/biter på dem? Förgiftning el liknande? Kommer inte ihåg riktigt... :)

Mvh Huntress

Liknande trådar

Foder & Strö Allvetande Buke! Försökt googla på sånt som är giftigt för häst bland frukt och grönt, men får främst fram information om vilka växter...
Svar
0
· Visningar
409
Senast: screen
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
936
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 374
Senast: Stergo
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 579

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat