Fästingar, hur slipper man dem?

Corax

Trådstartare
Vanliga flugmedel och mixturer (hemmagjorda)fungerar ju på flugor och i viss mån broms. Men hur gör man för att slippa fästingarna.
Ena hästen är känslig till tusen och kan inte ha Switch och RB så fram med alla tips ur garderoberna!
Dessutom verkar de små tingestarna ÄLSKA min häst! :crazy:
Och såklart fick han Ehrlichia förra året.

Hjälp! Någon?

du kunde givit honom vitlök i våras.... tar ett tag för det att börja verka men... du kan ju börja nu!
krossa några klyftor i fodret. rek är 6-8 klftor/dag (om du inte köper pulver...)

Förra året proppade jag i honom vitlök, till ingen nytta. Jag plockade ca 30 (!!!)fästingar/dag! *suck*

ok.... för en del säger att vitlöken hjälper... och andra hjäälper det inte för
981.gif

min häst har av naturen mkt få fästingar (dom sätter sig på mig istället.....
533.gif
)

Liknande trådar

Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 214
Senast: Roheryn
·
R
Hästmänniskan Jag har ridit sen jag var 4, började rida varje dag 2015 och har en egen häst sen 2020. Har senaste året tyckt att det varit jobbigt...
Svar
8
· Visningar
2 202
Hundhälsa Jag måste börja nysta i om och när det blir dags för mitt hjärta att vandra vidare. Har några delar jag skulle vilja bolla med den som...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 929
Senast: Lipperta
·
Hästvård Verkar bli ett riktigt fästingår... :crazy: Katterna har massor trots Frontline och hästarna har huvudet fulla av små mini-fästingar...
Svar
13
· Visningar
1 767
Senast: Balahé
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka