Fast skakelrem på selen, skakelögla på vagn?

klasselover

Trådstartare
Hallå! Nästa vecka kommer jag göra ett vagnsbyte, och då är det maratonvagn som gäller :) Giggen jag har nu har piggar på skakeln, och selen har en fast skakelrem. Hur löser jag det på enklaste sätt när jag ska köra med maratonvagnen, som har ögla på skakeln?

Går det lösa på något annat sätt än att köpa lösa skakelremmar med snabbkoppling?

Tacksam för svar :d

Sv: Fast skakelrem på selen, skakelögla på vagn?

helt fasta? man brukar kunna öppna dem...jag satte fast öglorna på vagnen och vid förspänning satte jag fast dem i bukgjorden.

ok. Då ska du inte använda dem, köp nya skakelhållare, helst snabbkoppling. Ideal har sådana som reservare.

Klart jag inte ska använda dom, det går ju inte. Jag får försöka spara ihop till ett par nya, himla synd, jag som ville köra med nya vagnen när den kom :/

Du får väl ta spännband eller nån metallhake och sätta fast skaklarna i, har du inga gamla skitseleskakelhållare liggandes? Förstår att man vill köra sin nya vagn. kul ju!

Nej tyvärr har jag inte det, men ska höra runt i stallet om någon har...

Liknande trådar

Körning På min däckel har jag snabbkopplingar. Den ena gick sönder för någon vecka sedan så jag beställde ett par nya. När dom kommer på...
Svar
10
· Visningar
1 939
Körning Är just nu uppe och dansar bland de rosa molnen och känner mig helt överlycklig! Fick för några dagar sedan frågan om jag ville få en...
Svar
1
· Visningar
879
Senast: Pinkilly
·
Körning Jag har lyckats byta till mig en modifierad smålandstrilla (sänkt, med gummihjul) med parstång och kompletta parselar (nåja, bakselar...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 345
Senast: trassel
·
Körning Hej allesammans! Jag har nyligen renoverat en gammal fin trilla (eller ja nu är den fin). Men det är för små skakelöglor på den ca 1...
Svar
4
· Visningar
1 063
Senast: kia92
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XVI