Fast i bogen

Madde_padde

Trådstartare
Min häst sitter helt fest i höger bog... går på dubbla spår ställer inte osv...
Inte mycke utbildad från början så därför blir de juh ännu svårare, annars hade jag gärna flyttat lite för skänkeln osv så han lossnar men de går juh inte nu!

hur gör man?!

ska jag ta ut någon massör eller något eller vart börjar jag?! Han blir såhär stel och tråkig så fort vi slarvat litem ed ridningen nu har ja i snart 4 veckors tid bara ridit ut..... inga volter ingeting....

Sv: Fast i bogen

när jag köpte min häst så var han låst i bogen, han kunde inte gå höger galopp. så vi åkte ut med honom till en kiropraktor, så hon löste det snabbt :)

aha okej! ja de finns så mycke och välja på visste inte riktigt i denna djungel!
men då ringer jag en sådan i nästa vecka!
va kostar de?!

Inte mycke utbildad från början så därför blir de juh ännu svårare, annars hade jag gärna flyttat lite för skänkeln osv så han lossnar men de går juh inte nu!

hur gör man?!

Men om hästen inte är grundutbildad så förstår den kanske inte vad du är ute efter. Om den inte är stel och oliksidig i annan hantering, när du flyttar för hand, tömkör eller vad du nu gör, skulle jag se om det inte blir bättre när den börjar utbildas. Det går ju inte att begära att en unghäst man precis börjat rida ska kännas genomriden som en ridhäst.

Min kompis betalade 1200:- för en genomgång....då kom personen ut och fixade...då var det ett bogblad som var uppskjutet....

Hästen blev kanonfin efter det....(vägrade röra sej framåt när det kom till hoppning innan)

//Domino_s

aha okej! ja de finns så mycke och välja på visste inte riktigt i denna djungel!
men då ringer jag en sådan i nästa vecka!
va kostar de?!

vet dom som kostar runt 800, en tjej i stallet tog ut en, som kostade 1300 om jag minns rätt

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Ny här så vet inte riktigt hur detta går till men hoppas på svar från någon. Har skaffat ny medryttarhäst för ett tag sen, en...
2
Svar
31
· Visningar
2 733
Ridning Hej! Min 4-åriga unghäst har sedan jag köpte henne varit ganska spänd vid uppsittning och gärna gått iväg, men senaste tiden har det...
Svar
8
· Visningar
2 299
Senast: corzette
·
Hästvård Min häst har känts stel och lite ovillig i ridningen senaste tiden. Har haft ut ET som har konstaterat att han har väldigt ont i nacken...
Svar
6
· Visningar
2 430
Ridning Hejsan! Jag rider på ridskola just nu som jag trivs väldigt bra på. Finns vissa hästar jag klickar med direkt och som jag får en jätte...
Svar
2
· Visningar
1 567
Senast: Ananazen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama