Lumos_Nox
Trådstartare
Du kan inte vara listad på 2 men du kan söka vård på en VC som du inte är listad på men då kostar det mer och det är inte säkert att du får tid eftersom de brukar prioritera de som är listade. Du hittar alla vårdcentraler (inklusive privata) på 1177. Det kanske är värt att åka lite längre om du känner att du får bättre hjälp? Välj en som har psykolog eller kurator, skulle tro att det går snabbare att få hjälp då än om du ska bli remitterad till psykiatrin.
Har också fått riktigt dåligt bemötande men jag har lärt mig att det inte behöver vara så. Och förklara att du mår dåligt och lider av ångest, förminska inte dina problem. Det verkar ju som att det påverkar dig väldigt mycket i din vardag och gör det svårt för dig och så ska det inte behöva vara.
Tack, tack för dina svar!
Kan absolut tänka mig att åka lite längre för bättre hjälp. Vet att det finns flera att välja på där och risken att känna någon är mycket mindre än här då jag har/haft en ganska stor roll i barn och ungdoms sporten samt väldigt socialt jobb.
Det känns ändå som om jag inte har "rätten" att må dåligt psykiskt och det gör att det tar emot. Jag tänker att jag ska bemötas dåligt så jag avbokar i förebyggande syfte och räddar mig själv från den skammen.
Såååå dumt!