Farväl min vän..

replica

Trådstartare
..idag fick min lilla dvärgvädurs hanne somna in. Efter nio långa år på jorden var det dags.
För en månad sedan hittade jag en knöl bakom högra örat, åkte till vet, kollade upp det. De sa att det var ingenting, det skulle försvinna av sig själv..

Igår kunde han inte röra på huvudet, satte ner honom på marken och han trillade över på sidan, kunde inte gå. Kunde ingenting.. Var nere hos vet idag, de sa att han hade en tumör. De kunde ingenting göra, för han var för gammal. Så han fick somna in..

Saknar faktiskt honom.. Alla säger 'Äh, var ju bara en kanin'. Men vadå bara, med honom försvann det en epok av mitt liv. Fick honom 1995 när vi flyttade. Har haft honom sen dess.. -suck-

Ville bara skriva av mig lite. :cry: :cry:

Rest in Peace
Linus
6/11-1995
28/10-2004

Sv: Farväl min vän..

Det är klart man har rätt att sörja en kanin.
Folk sa så till mig om min hamster (se bilden). Det var ju bara en hamster. Men det är ett djur (eller i alla fall var :crazy: ). En levande kärleksfull varelse!

Tröstkramar på dig, han fick ju ett långt och bra liv i alla fall, din Linus!

Senast ändrad:

Håller med INGET djur är BARA ett djur alla är de olika och en bästa vän/ner

*tröst kram*

Det är aldrig lätt när sådant händer.... Men han fick ju ett långt och härligt liv iallafall eller hur?

Tröstkram från Itchie också (varför finns det inga kram-smilies?)!

Var med om samma sak i onsdags, men jag vet inte exakt hur gammal min dvärgvädurstant var - fick henne och hennes dotter för fyra år sedan och sas då vara tre år, men det tar jag med en nypa salt. Trist är det och de som tycker "bara en kanin": det är dem det är synd om...

Neej vad tråkigt! Fick avliva min kanin för ca 2-3 v sedan, det var tungt. Hon var bara 2,5 år gammal lilla gumman..

Tröstkramar till dig!!
hug.gif

Åh vad sorgligt:´(
Minns så väl när min kanin blev sjuk.. Han var sju år gammal då och fick en öroninfektion. Fick problem med balansen och kunde inte skutta ordentligt, det var hemskt. Var hos veterinären där vi fick pencillin men det fungerade inte så vi blev tvungna att avliva honom. Saknar honom verkligen trots att det var över två år sedan :(

Selvfølgelig er det trist :cry: Trøsteklem fra meg óg. En kanin blir et familiemedlem den óg. Min ble bare ett år og åtte måneder, det var så trist at jeg ble syk av det, rett og slett. :(

Liknande trådar

Katthälsa Bengi (som är minst 13 men ev betydligt äldre, då han dök upp hos oss 2006 från typ ingenstans) har varit jättedålig en tid. Han har...
2
Svar
22
· Visningar
9 819
Senast: mollyphlox
·
Relationer (Skräll, eller hur?) Jag känner att jag bara behöver skriva av mig lite, kanske känner någon igen sig. För några år sedan fyllde en vän...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 616
Senast: Blueberry
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
22 722
Senast: LenaH
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har inte mått så bra på sistone, hälsan verkar vara nere i någon svacka. Jag är trött, yr och har haft koncentrationssvårigheter i...
Svar
0
· Visningar
405
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama