Haha förresten. Min kollega var i Norge på konferens och hade ingen aning om att deras fartkameror räknar ut medelhastigheten mellan sig.
Han fastnade i 6 kameror på det sättet även om han bromsade ner innan och trodde inte att det var något med blixten, "för han höll ju sig inom laglig hastighet".
I och med att vi kör tjänstebilar kommer alla sådana böter upp till huvudkontoret.
Den här gången hade den norska polisen inte bara skickat böterna ifråga utan också foton på kollegan från respektive kamera.
Bilderna visades sedan på storskärm (under stort jubel) på företagets nästa konferens![]()
En av mina fd chefer från Australien tryckte på gasen i Norge. Big mistake... polisen stod med laser. Han undrade lite försynt vad som skulle hända om han inte betalade. Svaret blev glatt att då fick han vara gäst hos norska staten en tid
Efter det hade vi grillparty/firmafest i Jämtland... han blev skitfull (frågar man var rödvinsboxen är kl 4 på morgonen så...). Ungefär vid 10.30 ställde jag fram två Alvedon och en flaska vatten till honom. Han skulle åka med flyget vid 11.30 för att möta upp några investerare... det tar ca en timme från kontoret till flyget
Jag tror han fortfarande drömmer mardrömmar om den skandinavienresan