Fårskinnspadden från Börjes

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Mysundown
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 1 684
M

Mysundown

Är det någon som har köpt den?
Och vad tycker ni om den?

:)/Elin

Sv: Fårskinnspadden från Börjes

Köpte en fårskinnspad från börjes för ca 2 år sen och den är väl helt ok för det priset.
Men den är STOR, jag har dessutom en "liten" 17" och hade gäna sett att den varit lite mindre.
Färgerna har varierat lite då min är väldigt ljus medan min kompis som köpte en i ungefär samma veva nästan är smörgul.
Nu kan jag känna att den blivit väldigt sliten och använd och det börjar bli dags för en ny, men å andra sidan så kan jag ha fått tag i ett måndagsex, begärde inte heller att den skulle vara perfekt och kunna användas i all evigeht.

Helt ok för det priset tycker jag i alla fall.

Jag kollade på den precis när B*rjes hade börjat sälja dem... Då var paddarna asfula å själva luddet var inte mycket! Hur tunt som helst!

Men en kompis köpte en sån på Globen i vintras och den ser jättefin och tjock ut nu. Precis som alla andra ser ut.

Jag köpte en i våras och den är fortfarande lika fin. Tjock och ullig. Hästen tycker om den=)

Köpte en fårskinnspad för undefär ett år sen. Jag är jättenöjd med den! Min är lite tunnare än de man ser i affären tex men helt ok för det priset! Så när jag köpte en fårskinnsvojlock tyckte jag den var FÖR tjock ist...

Jag använder den fö under schabraket för stötdämpning och för att den är så mjuk o skön;) och vill därför inte ha ett för tjock då sadeln ligger bra ändå..

Jag har köpt en och jag och ponnyn älskar den!!!
tycker för övrigt att den har bättre kvalité än den som min kompis har köpt för dubbla priset på hööks.....

Om man nu e i behov av en fårskinnspadd, vilket jag förmodar du e då man inte skall behöve en i vanliga fall, kan jag rekomendera en där det inte är ull i själva kanal "gången". då får ryggraden mer plats än med en sådan med ull där. det blir då trångt för ryggraden.
har dock bara sätt en sådan padd på Flädie utanför Lund i Skåne men du har kanske långt dit?! de håller även till på falsterbo denna veckan.

det är mattespaddarna som har kanal, de finns lite överallt.
kostar runt 1000-lappen.

Men som nån här på buke sa, man kan ju alltid raka en kanal själv :p

Funkar det med en vanlig rakapparat eller måste man ha en sån frisörgrej som man rakar av ganska tjockt hår med?

Räcker det med att man rakar av ullen eller måste man också sy på en liten kanal under (typ linnetyg över det man har akat bort)?

Man kan klippa bort det också. Det är enklare så.

Diabolical_Kitten skrev:
Lånar knapp

Har Börjes padd nån kanal?
Har Hööks padd nån kanal?

Ok har aldrig påstått att de har nån kanal, de har de inte!
Hänger inte riktigt med...

popeye skrev:
det är mattespaddarna som har kanal, de finns lite överallt.
kostar runt 1000-lappen.

Men som nån här på buke sa, man kan ju alltid raka en kanal själv :p

Nja de finns de för 700 kr oxå, de e billigare än Hööks skit paddar! Och 700 kr e 300 bättre än 1000 kr.

Den jag har från börjes är precis som vilken annan dyrare modell som helst, den funkar kanon!

Nej, jag ahr inte påstått att du har sagt det heller, det är en fråga till de som ahr padden. Har padden från Börjes nån kanal eller har Hööks nån kanal? Nu har jag fått min pad och har varit på Hööks och ingen av dom har nån kanal....

jaha ok då missuppfattade jag ditt inlägg. sorry!
Nä de har ingen kanal. tycker att alla sånna paddar borde ha det, de e ju ändå för hästens bästa.

Ja... men vafan. för halva priset så kan jag tänka mig klippa till en kanal.....

Jag som endast kommer använda en pad under några månader ser ingen anledning till att lägga ut 4-500 kr till för att få en kanal.

Diabolical_Kitten skrev:
Ja... men vafan. för halva priset så kan jag tänka mig klippa till en kanal.....

Jag som endast kommer använda en pad under några månader ser ingen anledning till att lägga ut 4-500 kr till för att få en kanal.

De e klart du kan! det blir nog bra!

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tvätta fårskinnspadden som jag har på tömkörningsgjorden. Har hittills fungerat bra med att torka och borsta rent men nu går...
Svar
17
· Visningar
751
Senast: Görel
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 855
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Har tagit upp ridningen efter måååånga års uppehåll, mina gamla stövlar är fortfarande fina men omoderna och svåra att få på och...
Svar
5
· Visningar
610
Senast: Jfrelin
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
394
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tovig katt
  • Bråkande hundar