Fårskinnspadd

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Speedster
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 386
S

Speedster

Ska köpa en fårskinnspadd till hästen. Så vilka märken är absolut bäst? Mindre bra?

hepp inget som intressera någon här... :smirk: men många som vill läsa och inget säga.

jag köpte hööks fårskinnspadd kostar c:a 800kr, Den är kanon bra har tvättat den flera gånger och den ser ut som ny! Att rekomendera! Glöm bara inte att man måste tvätta den i tvättmedel för fårskinn.

Jag har osså den o som sagt vid rätt "skötsel" så håller den sig kanonsnygg. Har tvättat min flera ggr o den ser ny ut... :)

Hansbo. Den är tunnare än de flesta andra märken och ger bara fårskinnets fördelar. Tycker att de andra är för tjocka och att sadlarna borde ligga sämre med en sådan under...

Det beror ju på varför man köper fårskinnspadd. Behöver man fylla ut en lite för bred sadel tills det finns muskler, kanske en tjockare är att föredra (beroende på hur mycket för vid sadeln är, givetvis). Om man bara ska ha padden för att det är snyggt kanske en tunnare är bättre...

mvh :bump:

Horse Dream är jättebra, kostar 8-900;- men är snygg. Jag har den för att fylla ut en för vid sadel så den är relativt tjock ändå.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tvätta fårskinnspadden som jag har på tömkörningsgjorden. Har hittills fungerat bra med att torka och borsta rent men nu går...
Svar
17
· Visningar
749
Senast: Görel
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 847
Senast: Görel
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
763
Senast: fio
·
Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 408
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna