Fårskinn?

M

Murreman

Läste igenom ändringarna av TR. Där står det:

"Hästens utrustning
Uthållighets- och hoppningsprovet: fårskinn/plysch eller annan beklädnad på huvudlaget får ej användas."

Får jag alltså inte använda mitt gamla pullarträns som jag har lite fårskinn på under själva plattan på tränset?

Vilka idèer de kommer på.:angel:

Sv: Fårskinn?

ÖD i Tågarp tillfrågades och då fick man ha det under den lilla plattan. Det var om man hade på sidostycken och nosludd på nosgrimman.
Men vad vet jag...kanske en annan ÖD tolkar det på ett annat sätt :grin:

ÖD i Tågarp tillfrågades och då fick man ha det under den lilla plattan. Det var om man hade på sidostycken och nosludd på nosgrimman.
Men vad vet jag...kanske en annan ÖD tolkar det på ett annat sätt :grin:

Blir spännande att se. :p Tr kan ju tolkas som fan tolkar bibeln.:devil: Trevligt med Tågarps tolkning!

*puttar upp en gammal tråd*

Hur är det nu då? OK med ludd under plattan på pullartränset?

Blir spännande att se. :p Tr kan ju tolkas som fan tolkar bibeln.:devil: Trevligt med Tågarps tolkning!

:angel:
På VM i Kentucky vimlade det av ludd,
både på nosryggar och sidstycken.

På tävlingar utanför vårt land,har de samma utrustning som vi såg på VM.

Svårt att förstå varför det skall vara annorlunda regler här på de nordligare breddgraderna.:crazy::confused:

Jag vet inte.. jag tror det men vågar själv inte chansa! Jag har tagit bort mitt ludd för säkerhetsskull.

Otroligt,att denna fråga skall behövas dryftas:crazy:
Klart,som korvspad,att ludd i rimlig storlek skall få användas:grin:
Håller tummarna att beslut tas i TR,som godkänner detta:)

Jo jag håller med du. Men TR är TR och reglerna är inte alltid perfekta...
Jag får skriva till förbundet och fråga.

Dåså!
Svar från förbundet:
"Hej!
Ja det är tillåtet med den typ av fårskinn som bilden visar.
Vi kommer att förtydliga detta i nästa års TR, tanken är ju att fårskinn inte får användas så att det skymmer hästens sikt. "
:)

Jo jag håller med du. Men TR är TR och reglerna är inte alltid perfekta...
Jag får skriva till förbundet och fråga.

Enklare att svara när säsongen är över. :angel: Hade du ställt frågan i somras så hade du inte fått ett så rakt svar. Då lät de ungefär så här:
"Syftet i TR är inte att förbjuda så små ludd utan de som skymmer sikten men eftersom det står som det gör i TR är det upp till ÖD att bestämma."

Precis. Dock måste ju luddet under plattan vara av gigantisk storlek för att skymma sikten :D

mm och eftersom det inte stod i TR om storlek eller anledning, så kunde en ÖD som ville tolka "som fan tolkar bibeln" göra det och ryttaren fick ta bort luddet om hon ville rida!
Vem vet hennes häst var kanske skelögd :angel:

kl

jag har tillbakaknäppning på min nosgrimma och har bytt ut läderplattan mot fårskinn som egentligen är för kindkedjor... Undra om det är tillåtet, det skymmer ju inte sikten men sitter på nosgrimman...

tack för svaret!

Även om det inte spelar någon roll för mig för jag är alldeles för mesig för att våga tävla fälttävlan!

you crazy people ;)

Såg TR-ändringarna till 2011 i går.
Texten är ändrad, och så vitt jag förstår är den nya skrivningen fullt begriplig.

*kl* f.ö. blir klocka tillåten igen.

:angel:
På VM i Kentucky vimlade det av ludd,
både på nosryggar och sidstycken.

På tävlingar utanför vårt land,har de samma utrustning som vi såg på VM.

Svårt att förstå varför det skall vara annorlunda regler här på de nordligare breddgraderna.:crazy::confused:

Fast VM och andra internationella tävlingar rättar sig väl efter FEIs regler och inte svenska TR ? :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 415
Senast: Mia_R
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 559
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 145
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka