F

Fejka

hade inte provat mitt nya täcke till medryttarpållan i spöregn/snö än,men så la ja på d igår,(lösdrift)d har vart vääärsta snöovädret och ett tag regnade d som skam,detta va ett börjes himalaya täcke,jag kom inte iväg till pållen idag,igensnöat,så ja ringde ägaren å sa till dom att åka upp å känna om täcket hade läckt eller så,ta av d isånnafall,å dom ba:kanske.Sheet,jag är så grymmt orolig för att täcket har läckt och hon står där helt genomblöt:eek: hon har alltid gått utan täcke i ur å skur,men om täcket har läckt,hur mycke kyler d hästen,megatjock nordis med vinterpäls:crazy: är så sjukt orolig att hon fryser ihjäl:eek:
 
Sv: farligt?

jag har ett sådant täcke..å det har hitills håll i alla väder..
hoppas ditt gjort det med...

elakt av dem att inte åka å kolla om du inte kan..
 
Sv: farligt?

Du behöver nog inte oroa dig så mycket. Jag har själv ett börjes himalaya och det har aldrig läckt utom just där det gått sönder. ;) (Just mitt täcke revs sönder på ett antal ställen och efter diverse lagningar har jag låtit det ligga...)

Bara nyfiken... Varför vill du/ni ha täcke på hästen om hon hade jättetjock vinterpäls? Eller missförstod jag nu?
 
Sv: farligt?

elakt av dem att inte åka å kolla om du inte kan..

varför är det elakt av dom? dom kanske inte kunde lika lite som medryttaren inte kunde den dagen. Om det nu var medryttarens dag att åka ut så kanske hästägaren hade annat planerat.
man ska inte döma andra förrän man vet fakta. Men det är sånt som händer allt för ofta i trådarna tycker jag.
 
Sv: farligt?

Jag har sådana täcken till mina pållar. Hittills har täckena klarat dagar med hällregn/blötsnö hur bra som helst.
 
Sv: farligt?

som fan,egenterligen borde dom inte få ha häst!:mad: dom har haft hästen i 15 år,och fortfarande beter dom sig som om dom aldrig har sett en!för d första så låter man inte hästen äta sig smällfet,fri tillgång på hö,sen så verkar man hovarna oftare än var tredje månad,fjärde tillåme:crazy: å sen så köper man utrustning som passar,och så vattnar man dn så den slipper dricka ur lerpölar.alla dessa punkter har jag påpekat i ett år!

kan hon hålla värmen lite ändå?:crazy:

ägarna bor 300 meter ifrån stallet:eek:
 
Sv: farligt?

ehm,hon står på en bondgård,han har väääldigt många kossor att sköta å ge mat,så d e ganska viktigt för han å pallra sig dit upp,så varför inte ta av täcket?
 
Sv: farligt?

d hade regnat ganska mycke,så hon va ganska blöt å så blev d minusgrader,la på henne d så hon skulle torka upp över ryggen.
 
Sv: farligt?

sant man skall itne dömma i förväg.. men tycker ändå att det är ägarens ansvar i slutändan ändå.
om min medryttare ringt å sagt så om min häst hade jag givetvis åkt dit, för det viktigaste är häsens välbefinande inte vems dag det är eller inte..

men om man läser vad fejka skrivit mera i tr¨den nu så står jag nog fast vid min åsikt i mitt första inlägg..elakt!
 
Sv: farligt?

Jag har Börjes täcket. Tycker det är jättebra o prisvärt. Läcker aldrig, om man inte tvättar det. Då måste det impregneras om.
 
Sv: farligt?

har inte tvättat d,men har impregnerat,känns lite bättre nu,får bara hoppas att snön inte ligger på ryggen på tjockisen:rofl: ska dit vid lunch,ha d bukare!:p
 
Sv: farligt?

får bara hoppas att snön inte ligger på ryggen på tjockisen
:confused:
Det är väl bra om snön ligger kvar på ryggen utanpå täcket? Det betyder ju att täcket isolerar som det ska, d.v.s. håller värmen innanför.

Jag har också Himalaya täcken, både reg- och den fodrade vintervarianten, och de har aldrig läckt igenom.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp