Farligt med vitlök?

Sv: Farligt med vitlök?

Använd sök-funktionen (finns ganska högt upp på sidan) och sök på vitlök så får du upp en massa trådar som handlar om vitlök och dess eventuella farlighet :)

Immer

Detta är inget nytt utan har varit känt i ganska många år. Samma sak gäller för hund.
Hur de fodertillverkare som säljer vitlök som fodertillskott till både hundar och hästar kan motivera sin försäljning är ett mysterium.

Jag skulle aldrig ge varken min häst eller hund vitlök.

håller med, vitlök är så långt ifrån mina djru det bara går, vill inte riskera något!

och en vild häst skulle väl aldig "böka" upp en vitlök som växer under jorden..? :S

Jag har blivit lite försiktig med vitlök nu för tiden gav alltid det innan, men har oxå läst om riskerna.
Får bara det ibland

En häst behöver egentligen inte vitlök.
Det finns inget positivt i att ge hästen vitlök oralt.
Det enda positiva med vitlök är att det hjälper mot fästingar, knott och myggor på sommaren. Men för att istället ge det då till hästen, varför inte bara spruta på?

+ att vitlök inte ger någon fördel om man ger det till hästen, men det finns nackdelar!

Jag var på en föreläsning om hästens hälsa och så sas det att vitlök egentligen inte hjälper, men att det kan förstöra något inuti hästen. (Kommer inte inte ihåg vad det var.. om hästen då får i sig för mycket.)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 773
Foder & Strö Ja, behöver ge tillskott för Zink och Kopper. Har gett från Krafft och Trikem, det har funkat super bra. Bytte sen till ForagePlus och...
Svar
14
· Visningar
1 980
Senast: Oknytt
·
Hundhälsa Det känns helt hopplöst att hitta mat som hunden petar i sig utan att man behöver ge kula för kula ☹️ Bakgrund: 14 år gammal vovve med...
2
Svar
28
· Visningar
6 094
Senast: Fetaost
·
Gnägg Jag har en 3-åring (4 år efter nyår) som jag inser att jag inte har energi för. Ingen komplicerad häst alls, utan snarare tvärtom lite...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat