Farligt med hönät med hösilage i transport?

Sv: Farligt med hönät med hösilage i transport?

Ger aldrig mat i transporten under färd pga risken för foderstrupsförstoppning. Är det långa resor stannar vi ändå för mat osv till människorna och då får hästarna äta.

12mil klarar de lätt utan mat...

Usch, man blir lite nervös när man börja tänka på ev transporter...

Är det bättre med vattnat hö?
Min häst har aldrig ätit hösilage och är heller inte vaccinerad mot boutilism, så det är tyvärr inget alternativ.

För om man nu måste ha lite hö för att de skall ha ngt att pilla med så borde ju vattnat hö innehålla mindre damm?

Jag skulle inte kunna tänka mig o åka utan mat. Våra resor blir runt 6-8 tim. Hästarna måste må bättre av o stå o tugga på hö,speciellt om dom e svåra o lasta o oroliga. Vi brukar vattna efter vägen men d e sällan dom vill ha..

Liknande trådar

Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 784
Senast: svea
·
Hästvård Det är väl gränsfall i fall detta rör hästvård eller foder men jag lägger tråden här ändå. Pållen det gäller: 75% Trakehner, resten...
2
Svar
20
· Visningar
2 618
Senast: akleja
·
Foder & Strö Min häst Har alltid varit lite tunn i kroppen. Efter att ha bytt stall i slutet av Aug.-13 så har han lagt på sig bra. Idag har han fri...
Svar
6
· Visningar
1 320
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Har en D-ponny som är 28 år och som jag haft i 14 år. Han är otroligt svårlastad, och avskyr att åka transport (skakar och är dyngsur...
Svar
12
· Visningar
1 357
Senast: Snowball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10