Farligt att katten ligger på skärmen??

kaffekart

Trådstartare
hrm...e inte så datakunnig, men e det farligt att kattskrället ligger på data skärmen?
alltså lite länge bak, där det är varmt..? :confused: :(
 
Sv: Farligt att katten ligger på skärmen??

Nej, det ska inte vara farligt.
 
Sv: Farligt att katten ligger på skärmen??

näh, det tror jag inte att det är.





Menar du för katten eller för datorn, förresten? :D
 
Sv: Farligt att katten ligger på skärmen??

Datorn kan det inte vara farligt för, eftersom det är SKÄRMEN den ligger på ;)
 
Sv: Farligt att katten ligger på skärmen??

Antar att du snackar om en vanlig CRT skärm ;)
Beror lite på. En kompis katt kissa på skärmen när den låg där vilket kortslött skärmen så den gick sönder och luktade hemskt, och den katten hade aldrig fått för sig att kissa nån annanstans innan.

Sen beror det väll lite på, den kanske kan få cancer av strålningen? Ligger den direkt på skärmen är ju strålningen mycket högre än om man sitter en halvmeter ifrån den. Fast vet faktiskt inte, det mesta finns det ju typ cancervarningar på så ;).
 
Sv: Farligt att katten ligger på skärmen??

Skulle mina katter få för sig att pissa i närheten av min älskling skulle dom spelas ner i toaletten.. bit för bit! :devil:
 
Sv: Farligt att katten ligger på skärmen??

Jag hade nog sett det som en chans att plocka ut en ny plat skärm på försäkringen istället ;).
 
Sv: Farligt att katten ligger på skärmen??

Turligt nog har jag redan en platskärm.. Alltså, inga söta katter sovandes där.
Dessvärre är taqndengtbordet väldigt spännande..
Har fått skäll X antal gånger då jag glömt sätta på Tangentlås och katterna härjat loss och kickat/bannat folk från div kanaler. :o
 
Sv: Farligt att katten ligger på skärmen??

SessCa skrev:
Turligt nog har jag redan en platskärm.. Alltså, inga söta katter sovandes där.
Dessvärre är taqndengtbordet väldigt spännande..
Har fått skäll X antal gånger då jag glömt sätta på Tangentlås och katterna härjat loss och kickat/bannat folk från div kanaler. :o

Har en såpass fin CRT att det känns dumt att byta ut den. fast skulle det hända nåt med den så :o. Skaffa annars en såndär skiva så du kan skjuta in tangentbordet under dator, jättepraktiskt :idea:.

För att återgå till ämnet så ifrågasätter jag hur bra det är om det kommer ner massa katthår i datorn. Damm är ju illa nog som brandrisk.
Så idag är jag nog en sån där jobbig besserwisser som avråder från det ;).
 
Sv: Farligt att katten ligger på skärmen??

En sån skiva vore väldigt praktisk!
Men förmodligen skulle jag inte kunna använda den eftersom jag skulle få hysteriskt utbrott på platsbristen när jag lirar PCW. :p

Katthår i datorn är nog ingen hitt.. Speciellt inte när sommaren kommer med strömavbrott och liknande. Pang! Så lever inte datorn längre.. :crazy:
Tur att man tillhör det pilliga folkslaget som alltid är inne i datorn och river.. Då passar man på att dra lite med den smidiga damsugaren..

Men hur man gör rent i skärmen.... :confused:
 
Sv: Farligt att katten ligger på skärmen??

Vafan.... Nu skrev jag dator istället för skärm... :eek:.
Aja, skyller på att jag är trött.... Man kan ju faktiskt skruva sönder sönder skärmen med det är lite för jobbigt och ibland är den limmad... Så det är väll bara att låta det va...
 
Sv: Farligt att katten ligger på skärmen??

Datorer är allergiska mot katter...
Mina föräldrars katt låg gärna i närheten av datorn och det lyckades komma in katthår i datorn, cd-läsaren gick inte att rädda utan var tvungen att bytas ut.
 
Sv: Farligt att katten ligger på skärmen??

Hur fasen lyckas katten ha sönder cd-läsararen? Eller var cd-trayen ute så mycket så kom in katt hår det hållet? Tycker iallafall det låter osanolikt :p.
 
Sv: Farligt att katten ligger på skärmen??

Det var som sagt mina föräldrars dator, så jag vet inte helt säkert, men jag antar att det flög omkring katthår i luften som följde med cd-skivan in.
 

Liknande trådar

Katthälsa Min ena katt har råkat ut för en olycka diagnosen är ledluxation traumatisk och det är både höftled och armbåge höftledsluxation betyder...
Svar
7
· Visningar
778
Senast: kitos
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 599
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 381
Katthälsa Min katt anser att hon alltid ska med på promenader och ska vi inte gå på landsväg är det såklart okej. Annars får jag stänga in henne...
Svar
0
· Visningar
719
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp