Sv: Farliga hästtransporter
Ja det märks att det va ett tag sen du var på tävling. Det är ytterst sällan ryttarna åker helt ensama på en tävling! Om det ens förekommer
off topic..förlåt
Där har du väldigt fel.
I mitt stall åker vi allihop nästan jämt själv på tävling och träning.
Vi är förvissa bara 4-5 stycker som åker iväg men ändå.
Jag åker aldrig själv, jag har med mig pappa elle vän som hjälper till att lasta, möjligtvis hålla hästen när jag sadlar. Men annars sköter jag allting själv.
SKa jag ha med mig en "hästskötare" ska den personen ha FULL koll VAD som ska göras och NÄR det ska göras. Jag har själv åkt med som hästskötare till ridskolechefen på min gamla ridklubb, allt skulle klaffa. JÄMT. inga undantag.
Runt omrking mig finns det ingen som uppfyller mina krav, förutom de som tävlar och tränar sina hästar och de åker ju också iväg så dom har jag ju ingen hjälp av.
Då min häst kan vara "stirrig" (lite fel ord) så måste det var en van person som har full kontroll.
Har även råkat ut ör personer som följt med som är SÅÅ fumliga vid lastning och inte får upp luckan, kan inte stänga, hoppar undan om hästen backar ett steg istället för att gå runt med linan etc. Då åker jag hellre med pappa, han hjälper till att lasta, jag sköter hästen.
Men jag vet inte, kanske BARA är jag som har sån otur att jag inte har någon bra person i min närhet.