T
Tilly Tam
Min halvblodsvallack som är 6 år kör med hingstlekar i hagen. Har haft honom 1 ca 1 1/2 månad och han var sån här i början men lugnade ner sig, men har börjat igen. Han går med 3 vallacker i en ganska stor hage som går att dela av. Så ibland så går dom bara i ena halvan, svälthagen, och ibland så öppnar vi upp i några dagar så dom står och vräker i sig gräs konstant. Dom har haft öppet mestadels men har gått i svältdelen i ca 4 dar tills i förrgår. Då skulle jag hämta honom men har var väldigt upptrissad och dom stod och ville in i gräsdelen. Han vägrade följa med och slog med frambenen och slet sig. Sen sprang alla omkring helt galet. tog av honom grimman för jag orkade inte.... Öppnade upp så dom fick äta. Igår stod dom och åt och han ville inte ta på sig grimman. Han bet tag i den och skakade den och ville inte släppa. Han brukar göra så..... Sen när jag fått på den började han gå emot mig och slå med frambenen igen.... Han trissade upp sig själv mer och mer och slet sig säkert 5 gånger och sprang lite, men lät mig snällt ta honom igen, men började om....... När andra hästar kom fram reste han sig mot dom och försökte leka, dom sparkade till honom och ville inte. Så han försökte med mig... fast han reste sig aldrig, men gick på mig. Jag slog till med spöt och backade undan honom och försökte med allt: lugn, bestämd, arg.... Men han blev bara värre. Till slut hämtade jag pellets och lockade in honom med, då gick det fint. Han är bara sån här i hagen. Och jag har testat nh men det verkar inte bita. vad tar man sig till?