Färgkunniga hjälp

Sv: Färgkunniga hjälp

Just nu är den i alla fall BRUN såvitt jag kan se på fotona. Deta är möjligt om hingsten är född brun eller svart. huruvida det blir skimmel eller inte får du se när han börjar fälla fölpälsen - de brukar bli stickelhåriga där pälsen faller...

Den blir nog skimmel, skulle den blivet brun med svarta ben så skulle den varit ljus på benen nu och mycket ljusare även på kroppen.

Okej, har granskat honom någranare nu och han har några vita strån runt ögonen, så hoppas på skimmel :)

Liknande trådar

Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 506
Senast: Emma-pemma
·
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
588
Senast: Kristall10
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 823
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 615
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Valp 2025