Färgkombination Ikeakök

tott

Trådstartare
Det är mycket köksfrågor nu...

Vad tycker ni? Jag ska beställa ett Off white Bodbyn-kök från Ikea. Har blålaserad halvpanel i mitt nuvarande kök och skulle gärna ha kvar halvpanelen och byta tapet.

Jag har gammalt furugolv och det kommer att bli rostfria vitvaror och bänkskiva i ek.
Vilken färg tycker ni panelen skall vara? ...och kakelplattorna/stenarna vid diskbänken?
Har själv lite funderingar, men inväntar era svar först :)

Jag hade nog satsat på ett kakel i marrokansk stil, med blått i. Och att måla panel i vitt. Gärna samma ton som det är på luckorna. Tapeten behöver matcha kaklet men ändå vara ganska neutrala så att kaklet står för blickfånget.

Jag hade nog satsat på ett kakel i marrokansk stil, med blått i. Och att måla panel i vitt. Gärna samma ton som det är på luckorna. Tapeten behöver matcha kaklet men ändå vara ganska neutrala så att kaklet står för blickfånget.

Rookie som jag är var jag tvungen att googla på marockanskt kakel. Fina, men är lite tveksam till hur de passar i ett torp från 1870-talet...

Rookie som jag är var jag tvungen att googla på marockanskt kakel. Fina, men är lite tveksam till hur de passar i ett torp från 1870-talet...
Jag tycker att det passar den äldre stilen på hus betydligt bättre än i nyare hus. Givet vis så finns risken att man tröttnar på det efter ett tag. Annrs kan man köra den säkra vägen och ta vitt kakel som man sedan sätter klistermärken på (kakeldekor eller vad de kallas).

Liknande trådar

Hemmet Ska renovera mitt kök, ska måla luckorna och byta handtag till ett par lite modernade från Ikea. Byter alla vitvaror till rostfria och...
Svar
3
· Visningar
1 658
Hemmet Hej! Jag hoppar in från ÄU med en köksfråga! Jag och maken bygger hus och nu är det dags för köket. Vi är i princip helt klara med...
Svar
12
· Visningar
9 758
Senast: KungTulle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix