Färgfrågor!

M

Mannan

Hej, har ett par färgfrågor angående tre av mina katter.
Vet att de två översta katterna är paddor, men vad heter den speciella typen av sköldpadda? (om ni förstår vad jag menar)
Den översta katten är grå till färgen, och inte svart,som det kanske ser ut.

Andra frågan är vad den underasta kattens färg kallas. Hon ser alltså ut att vara svart när man kollar på henne men det är endast topparna som har denna färg. Under så är hon gråfärgad. Man ser det ganska lätt på denna bild.

Skulle vara jättetacksam om ni ville lägga ned tid och svara på detta då jag är helt värdelös på katt färger :P

20080121301.jpg
[/IMG]

Zelenejuni-06.jpg
[/IMG]

Zorbasommar-07.jpg
[/IMG]

Sv: Färgfrågor!

Ettan är en blåpadda med vitt
Tvåan är en svartpadda
Trean är en svartsmoke med vitt.
:D

Det kommer säkert mer kunniga folk som svarar men jag skulle vilja påstå att den första och andra är en helt vanlig paddor och att den tredje är svartsmoke. Då är de ljusgråa, vita i botten på pälsen och har mörkare strån överst, jag hade en kattunge som såg ut exakt så.

reykur hann visst svara före - ett rätt av tre. :D

Aha okej, svartsmoke heter alltså hennes färg. Tack för all hjälp, har tittat runt på internet efter dessa färger och det stämmer definitivt :)

Liknande trådar

Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
31 331
Tjatter Den lilla ridskolan är vanligtvis en plats där barn, vuxna och hästar trivs och umgås i godan ro! Nu har det dock flyttat in ett gäng...
31 32 33
Svar
641
· Visningar
23 153
Senast: iiantazie
·
Övr. Katt Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i...
Svar
10
· Visningar
1 951
Senast: cili
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 480
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar