Färgfråga

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Eastwick
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 312

Eastwick

Trådstartare
Om denna tråd ligger fel får moderatorn gärna flytta den. :)

Vad skulle ni säga att denna pållen har för färg? Jag har ännu inte sett honom irl. sommartid.
Saimen.jpg

Saimenminskad2.jpg

Sv: Färgfråga

Jag skulle säga mörkbrun, men kan tänka att det kommer fler bud på det.. ;)
Vad är det för en? Ser mycket trevlig ut!
U

Detta är mitt nya dressyrämne... jag som inte skulle ha unghäst...:angel: i vart fall är han ju inget sto så jag kan inte lockas till att avla på honom. hehe...

Han är e. Sansisco (old.)- Lord Kemm (old.)- Trafaret (trak.)

Han står som mörkbrun i passet men jag tycker det skimrar en del i gult apropå gulanlag. Någon här som vet vad det månne finnas bakom? Mamman är fux liksom mormor.

Jag ser inget gult på de fotona i alla fall.
Jag har ingen aning om vad det är fär färg på pappan, men OM Det ska kunna vara gulanlag inblandat så MÅSTE pappan ha ett gulanlag eftersom mamman inte har det.
Gulanlag nedärvs bara om minst ena föräldern är gul.

Svar till alla:

Nä, ni har nog rätt, det är nog en "vanlig" mörkbrun, jag kan inte se något gult på pappan eller bakom honom.
Är det förresten någon som vet skillnaden mellan en mörkbrun och en svartbrun häst?

Säger också mörkbrun.
Min gamla var gulsvart o han skimrade i gult vid buken o mellan skinkorna på sommaren. Plus att han hade gula tofsar i öronen.
Han föddes dessutom gul. :)

En svartbrun häst är helt svart på kroppen men har bruna fält runt nosen, ögonen och i ljumsken.

Huruvida en svartbrun häst är en väldigt mörk mörkbrun eller en svart häst med "typ mjölmule-anlag" tistar de lärde om...

En svartbrun häst är helt svart på kroppen men har bruna fält runt nosen, ögonen och i ljumsken.

Huruvida en svartbrun häst är en väldigt mörk mörkbrun eller en svart häst med "typ mjölmule-anlag" tistar de lärde om...

Men den kan väl även vara svart men skimra i brunt på hela kroppen, det gör nämligen min tjej & hon är inte brun runt nosen, ögonen eller i ljumsken, men hon står som svartbrun..

//Diana

Men den kan väl även vara svart men skimra i brunt på hela kroppen, det gör nämligen min tjej & hon är inte brun runt nosen, ögonen eller i ljumsken, men hon står som svartbrun..

//Diana

Nej, då är den inte svartbrun, utan ID-kontrollanten är okunnig eller har bestämt färg för tidigt (gjorde den som kollade min).

Svartbrun är just när det är TYDLIG brun på mjuka partier och hästen är svart i övrigt.

Nej, då är den inte svartbrun, utan ID-kontrollanten är okunnig eller har bestämt färg för tidigt (gjorde den som kollade min).

Svartbrun är just när det är TYDLIG brun på mjuka partier och hästen är svart i övrigt.

Jaha okej.. Så denna hästen är alltså mörkbrun?
5298405.jpg

//Diana

Svart eller mörkbrun. Många ID-kontrollanter är dessutom fega att våga ange hästar som svarta.

Något den garanterat INTE är är svartbrun.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 166
Senast: Piaff
·
Foder & Strö Vill börja ge min pålle pre- och probiotika och min equiterapeut tipsade om Probihorse Vital. Men läser att den inte får ligga i blöt...
Svar
12
· Visningar
792
Senast: skiesabove
·
Övr. Hund Funderade lite på vart jag skulle lägga tråden men lägger den här på Hund och så får moderatorn flytta om den passar bättre någon... 2
Svar
27
· Visningar
3 068
Senast: Kilauea
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 751
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka