FärgFråga!

Docka

Trådstartare
Om denna tråd ligger på fel ställe får ni flytta den, jag visste inte vart den skulle vara... :crazy:
Hur som helst, Min kompis har en häst och hon är inte riktigt säker på färgen. :o :crazy: Han är vit med lite fux-strån på kroppen medans huvudet, alla benen, svansen och manen är helt fuxfärgade... :)
Jag kom in på en sida igår där det stod att färgen hette "Strawberry"- någonting. :confused:
Men vad heter den igentligen??

/Maja :rofl:

Om den är mer röd på kroppen i vinterpäls så låter det som en konstantskimmel med fux som basfärg. Alltså en rödskimmel, inte att förväxla med "vanlig" avblekbar skimmel.

På engelska kan färgen ibland kallas "strawberry roan" :d även om "red roan" är mer korrekt.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 394
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Jag och en vän tog hem två ponnyer några veckor i somras av flera olika anledninga. Ponnyn som min kompis red var en maxad d-ponny, sex...
Svar
1
· Visningar
2 543
Hästmänniskan Hejsan, jag hoppas att jag kan få låna era ögon och kunskaper en liten stund. Stoet på bilden (ej skimmeln) är en ponny jag haft...
2
Svar
30
· Visningar
4 190
Senast: Lena_B
·
Islandshäst Jag har med varierad framgång läst och förstått :angel: stora delar av Silverkedjans eminenta förklaring till islandshästens färger och...
2
Svar
22
· Visningar
3 546
Senast: Duplo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar