Sv: Färger

Skillnaden utseendemässigt är att den är mörkare än en isabell och genetiska skillnaden är att haflingern inte har nått gulanlag.

Liten följdfråga:
Men på nordsvenskar då? Som har gul-anlag inom rasen?

Dom kan ju variera i färg mellan vad jag tycker ser ut som en silversvart, till en palomino, och allt kallas fux? Finns det så stora variationer inom fuxfärgen?

Liten följdfråga:
Men på nordsvenskar då? Som har gul-anlag inom rasen?

Dom kan ju variera i färg mellan vad jag tycker ser ut som en silversvart, till en palomino, och allt kallas fux? Finns det så stora variationer inom fuxfärgen?
Jäpp, det finns så stor variation inom fuxfärgen också. Silversvart ser jag som omöjligt då det inte finns inom rasen. En isabell är oftast ljusare än en flaxfux. För att en isabell ska vara möjlig måste minst ena föräldern ha ett gulanlag.

Ja, det finns väldiga variationer. Dock är dom sällan så gula som isabeller är. Däremot kan isabeller vara lika mörka som fuxar. Så det är inte helt självklart alla gånger.

Liknande trådar

Övr. Hund Husky finns ju i en hel del olika färger och teckningar. Vit, svart, svart-vit, brun, brun-vit, viltfärgad, tror jag det heter, grå...
2
Svar
24
· Visningar
1 761
Senast: geting
·
Övr. Hund Jag ska köpa en ny sele till min aprikosröda dvärgpudel som när solen lyser ser gyllene ut i pälsen. Jag har nästan bestämt mig för...
Svar
11
· Visningar
1 013
Senast: Sel
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
935
Senast: tomte
·
Hemmet Börjar bli lite less på mina lakan från Ikea (Ullvide) då de inte blir riktigt rena i tvätten + att jag ofta måste tvätta madrasskyddet...
Svar
16
· Visningar
598
Senast: Jfrelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka