färger om hästen och hästpass

N

non-stop

färger om hästen och hästpass

--------------------------------------------------------------------------------

jag är faktigs lite sur på dom här hästpassen.
jag skickade in mitt hästpass för typ för två månader sen och har inte än fått mitt hästpass.har ringt om hästpasset och det ända dom säger där är att det bara ta två veckor för dom att fixa det.då ringde jag igen då sa dom att det inte hade komit in till dom så skulle jag få ett julkort från dom att det är dax att fixa hästpass inte änns det har jag fått och nu har jag ringt igen och jag har inte fått något hästpass än.och dtet har gått två månader..
när jag håll på att fixa hästpasset då ringde jag en vetrinär som skulle vetrinär besikta honom då sa hon att han var brun/vit.sen kom det ut en annan vetrinär och sa att han var svart/ vit och inte brun/vit.nästan alla som man känner säger att han är svart/vit vilken vetrinär ska man lita på ??? nu är jag ganska så besviken på vetrinärerna och om hästpassen!!

Sv: färger om hästen och hästpass

ja skicka in mitt i agu/sep har heller inte fått något .. inte ett ljud om de ???

Eftersom alla väntat tills sista sekunden tar det lång tid innan man får sitt pass

Det står klart tydligt på ASVH:s hemsida att de just nu håller på att utfärda passen som kom in i början på september.
Så om du skickade in ditt för 2 månader sen får du nog räkna med några månader till innan du har det i handen.
Det finns en lista på hemsidan med alla inkomna handlingar som väntar på att fixas, där kan du se om dina papper ligger med i väntehögen eller inte.

Jag hade då inga problem med att få mitt pass i god tid..det tog nog bara ca 3 veckor. Fast å andra sidan kanske det beror på vart det skulle skickas.Mina skulle till STC.Hoppas du får det snart.
Förstår inte varför så många är ute så sent med att fixa passen man har ju vetat om det ganska länge nu......

I den ena rasföreningen jag har en häst registrerad i, togs inte förräns i början på DECEMBER-05 beslutet om att om man hade en häst med fulla papper och den var 20+ bhövde man INTE dna-testa den....

Himla lätt att skicka in papprena tidigare :(

Nåja nu behöver jag inte det förräns det är dags för vaccineringen i vår så mej gör det inget....

jag gick in på sidan hittar inte änns där mitt namn el hästens namn

Då har det förmodligen inte kommit fram. Tyvärr.

haha. appropå hästpass och färger så känner jag en som har en knabstrut (?) och man ska ju rita in alla hästens tecken... hon hade sysselsättning ett tag fram:rofl:

Man skriver endast "tigrerad" vid knabstuphästar.

Jag köpte min häst i mitten av sept. och han hade blivit importerad från holland ca 1 månad tidigare och då hade importören skickat in alla papper för registrering och pass. Och sen var vi tvunga poch skicka in ägarbyte men allt det var innei mitten av september och ajg har fortfarande inte fått nånting..så jag kan itne ens slutmäta ponnyn :(

Jag fick mitt hästpass här i dagarna, det har tagit 9 månader från det att alla papper skickades in :crazy: .

jag skickade till avelsföreningen svensk ridponny.:cry:
samma ska när jag skulle fixa papperna då till det här så skickade dom bara runt mig hela tiden.man blir bihandlad som skit tycker jag.man står ju som ett :confused: !

vad ska jag göra dåra då måste jag ju göra om allt? el hur ?:confused:

Ja du får göra om allt, tror det kostar 2000-3000 kr :crazy:
Jag fixade pass till min häst för 2 år sen och det inträffade som tur var inga missöden så jag har ingen erfarenhet av det själv.
All info om hästpass står klart och tydligt på ASVHs hemsida.
Så kolla där, så slipper du gå på hjärtliga gissningar på ett internetforum.

Jag har skickat in mina handlningar till Asrp (svensk ridponny) och fått ett gult kort där det stod när de mottog mina handlingar. Har du inte fått ett sånt kanske det inte kommit fram. Skickade du med rekommenderad postgång?

Tumlarunt skrev:
Ja du får göra om allt, tror det kostar 2000-3000 kr :crazy:
Jag fixade pass till min häst för 2 år sen och det inträffade som tur var inga missöden så jag har ingen erfarenhet av det själv.
All info om hästpass står klart och tydligt på ASVHs hemsida.
Så kolla där, så slipper du gå på hjärtliga gissningar på ett internetforum.
jag pratatde me svensk ridponny och frågade om ASVHs hemsida det var för dom som hade halvblod och det gällde inte ponny!

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 177
Senast: WildHorse
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 389
Senast: Karminnie
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 207

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka