Färgade sporrar?

Shettistjejen

Trådstartare
Är det tillåtet med färgade sporrar på tävling? De är formade som helt vanliga junior sporrar, bara att de är färgade :)

Sv: Färgade sporrar?

Om jag minns rätt så ska de vara av metall. Gummiöverdrag är tillåtet. Inte helt hundra om färgade är godkända. Om annat skulle färgade sporrar sticka i domarens ögon tror jag. Är de så kinkiga som att kommentera min ponnys färg (ngt annorlunda tecknad) så kan de mycket väl kommentera färgade sporrar. Inget jag skulle våga använda. :crazy:

Vad tråkigt om de är så petiga :mad: Haha, jag som är en liten färgprick på träningar tkr det är så tråkigt att i dressyren ser nästan alla likadana ut :p Är de lika stränga på ponnyryttare? (Vet inte om du är det ;) )

Jag är själv ponnyryttare på lokal (än så länge) nivå. Dressyrdomare kan vara riktig speciella :(

Ja, alla ser lika dana ut. Det här ang sporrarna säger jag utifrån egna erfarenheter. (Då jag tidigare skrev att de kommenterar min hästs färg)

Blir upprørd! Borde inte vara tillåtet med sådan diskriminering:mad:

KL Kan inte annat än att hålla med dig. Det är inte tillåtet. Mailat SV ridsportförbundet och väntar på svar.

Liknande trådar

Tävling Sitter och tittar på V75 och i avd 3 så körs häst med nummer 1 av en idiot. Och studion går BANANAS och skäller i 5 min om hur korkad...
Svar
3
· Visningar
1 618
Senast: BornAgain
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sedan den 1 januari i år är det valfritt att rida med sporrar i internationell dressyr. Vid helgens femstjärniga tävlingar i Doha valde...
Svar
0
· Visningar
253
Senast: Gunnar
·
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 363
Senast: super
·
Hemmet Har snöat in mig lite på att få in mer färg hemma. Dels är det snyggt och dels mer trivsamt. Hur tänker ni hemma hos er? Har ni mycket...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 449
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar