Färga tyg?

Snubbelfot

Trådstartare
Jag funderar på att färga ett par vita stolsöverdrag till annan kulör. Det var decennier sedan jag färgade tyg sist, och då bara för att färga svart litet svartare... :grin: Så vad använder man helst för produkter, fortfarande Nitor? Något som funkar bättre, eller sämre, än något annat? Behöver man vara rädd för torrfällning? Allmänna do's and don'ts?
 
Tänk även på att trådarna/sömmen oftast ej tar upp färg. Jag hade ett tråkigt vitt schabrak som jag ville färga rött en gång i tiden, schabraket blev rött, men sytråden behöll sig vit... Blev inte alls bra med andra ord!
 

Liknande trådar

Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
24 815
Senast: Klara
·
Hemmet Hjälp mig hitta en fin färg till hallen! Är en långsmal hall utan eget fönster, således måste färgen vara ljus. Har en inbyggd äldre...
Svar
6
· Visningar
1 151
Senast: cewe
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 627
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 793
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Artros hos ung hund
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp