Färga håret, eller? Hjälp!

zassoo

Trådstartare
Jag har fått någon idé om att jag vill färga håret.

Men jag vet inte i vilken färg eller nyans, och det är här jag tänker mig att ni kommer in och hjälper till :D Jag har i mitt liv färgat håret enstaka gånger, två gånger blonda slingor (vilket jag inte är så sugen på, speciellt nu till vintern) och en gång åt det rödare hållet.

I dagsläget ser mitt hår ut ungefär såhär:

20130901-182218.jpg


En aning solblekt, förra vintern såg det ut såhär:

484229_10151169267776297_271879694_n.jpg


Vad tror ni? Jag tänker mig något som inte är så värst dramatiskt, men jag vill ändå se skillnad såklart. Färgar hemma i så fall, tips på märken (som inte kostar skjortan)?

Hjääälp! :nailbiting:
 
Sv: Färga håret, eller? Hjälp!

Jag har aldrig fägat varken mitt eget eller någon annans hår, men rent spontant tycker jag att något mörkare hade kunnat passa dig fint. Mörkt chokladbrunt med lite röda toner kanske? Kan ju dock bli svårt att fixa själv, jag vet inte hur det funkar. Men något i den här stilen tycker jag vore snyggt, särskilt nu till vintern!

multi-colored2.jpg


megan-fox-dark-brown-hair.jpg
 
Sv: Färga håret, eller? Hjälp!

Jag har också funderat på något mörkare, kanske till och med med lite rött i?!

1112820.jpg


(nej jag har inget bättre för mig en lördagkväll ;) mvh bildgooglar hårfärger som en galning :D)
 
Sv: Färga håret, eller? Hjälp!

Precis, det är just så jag menar! Du hittade en bättre bild än jag, som kreativt nog googlade på "dark brown hair" ;)
 
Sv: Färga håret, eller? Hjälp!

Jag har också funderat på något mörkare, kanske till och med med lite rött i?!

1112820.jpg


(nej jag har inget bättre för mig en lördagkväll ;) mvh bildgooglar hårfärger som en galning :D)


Åh nej... Nu ger du mig massa ideer, jag som bestämt att jag INTE ska färga håret.

Hursom.. Den där färgen är galet snygg! :D
 
Sv: Färga håret, eller? Hjälp!

Något sådant här skulle nog vara tjusigt! (kanske bättre att börja lite ljusare, lättare att få tillbaka sin naturliga färg också)

mcx-lydia-hearst-dark-red-mdn.jpg


Highlights-for-Dark-Brown-Hair.jpg


Kopparbrunt liksom, fett underskattat! Tycker mörkbrunt kan ha en tendens att se lite... tråkigt ut om man inte har slingor och kanske mer en "frisyr" än vad du har :)

Och jag rekommenderar Loreál casting cream gloss (intensiv toning som håller bra, håret blir mjukt och underbart, dessutom sliter denna färg inte lika mycket och när man hunnit få några cm utväxt så har den bleks av lite, så det är ingen "panik" att färga direkt, eftersom utväxten inte blir så tydlig) Kanske i nyansen "chilli chocolate"? Själv haft den och den nyansen är UNDERBAR! :D

För att hålla färgen lite mer "livlig" mellan färgningarna rekommenderar jag Revlon "nutri color cream" eller färgbomb som den kallas.

// Notlikei- Erfaren "hemma hårfärgare" :D
 
Senast ändrad:
Sv: Färga håret, eller? Hjälp!

Åh vilka bra tips! :) Färgen var jättesnygg också, du har nog rätt i att det är bättre att börja lite ljusare :)
 
Sv: Färga håret, eller? Hjälp!

Just det, toningen och färgbomben, är det något som man kan hitta i mataffären eller måste jag köpa hos frisör? :)
 
Sv: Färga håret, eller? Hjälp!

Färgen finns i de flesta Maxi/coop butiker, eller på Åhlens/Kicks :)

Färgbomben är dock hos frisör eller på nätet som gäller! Men den är värd det :)
 
Sv: Färga håret, eller? Hjälp!

Färgbomben finns på Gränby på Bellbox :) Creme Glossy hittar du i mataffären. Jag gillar dom med och ska ta tag i och tona håret längre fram i mörkrött tror jag :)
 
Sv: Färga håret, eller? Hjälp!

Fast ts verkar ju ha för mörkt hår för det?

Tänker mig jordgubbsblondt såhär ungefär:
images
 
Sv: Färga håret, eller? Hjälp!

Lite chokladbrunare nyans tror jag skulle vara finfint på dig, man ser på nedre bilden att det plockar fram dina drag och ger ett varmare intryck :)
 
Sv: Färga håret, eller? Hjälp!

kl

Hårfärg inhandlad! :D Blev av det märket som NotlikeI rekommenderade, i färgen "Spicy Chocolate" (fanns ingen chilli men jag misstänker att de bara bytt namn på den). Till helgen är det dags! :nailbiting: Ska få hjälp en vän som är van att färga håret hemma, känns bättre med lite övervakning ;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har mörkbrunt hår som numera färgas för att inte bli grått. Men det blir lätt lite platt och trist i färgen, särskilt på vintern. På...
Svar
2
· Visningar
629
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Mjukisbyxtråden fick mig att tänka på de trender som rådde i min närhet när jag var tonåring åren runt millenieskiftet. Med facit på...
10 11 12
Svar
228
· Visningar
20 170
Senast: gammalek
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 110
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 775

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp