Färga håret - Amma?

Koltinna

Trådstartare
Nu känner jag att det är dags att tona/färga håret igen.
Men frågan är hur det fungerar ihop med ammningen? Är det gifter eller något som går över i bröstmjölken?

Sv: Färga håret - Amma?

Jag har färgat håret både som gravid o ammande.. Man kan ju måla naglarna så varför inte färga håret?! Man behöver ju inte färga så mycket på hårbåttnet... Men skulle inte kunna tro att det skulle vara någon skada. Min barnmorska sade då inget när jag var gravid o hade färgat håret.
Mvh Marica

Bra att du frågar - för det har jag också funderat på! Efter en (mycket) ytlig titt i olika forum så läste jag att vissa drar sig för det, och att även vissa frisörer inte vill färga under tidig graviditet. Eftersom jag själv inte haft min naturliga hårfärg på mååånga år så har jag ju ett visst behov av att piffa till utväxten med jämna mellanrum..

Jag har också färgat under både graviditet och amning. Jag bor på landet så jag räknar med att mina avgasinhalationer är mindre än de som bor i stan så jag är ursäktad :D

Liknande trådar

Småbarn Vår dotter fyllde 3 år i helgen och vi har pratat om att det är dags att sluta med napp då. Hon har fått välja om hon vill lämna dem... 2
Svar
23
· Visningar
1 525
Kropp & Själ Jag har svart hår med inslag av naturliga gråa slingor. Testa de att tona håret i knallrosa så det gråa färgades rosa och det blev OK... 2
Svar
23
· Visningar
1 546
Senast: Wingates
·
Övr. Hund Hejsan! Jag söker ev en amma till våra rottweiler valpar. Tiken fick akut kejsarsnitt den 27/6 och efter det har inte tiken mått bra...
Svar
10
· Visningar
1 602
Senast: ingela119
·
Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 019
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka