Färga fårskinnspad

Gimlan

Trådstartare
Jag kommer i dagarna köpa en fårskinnspad. Har hittat en begagnad Mattes till bra pris och i rätt modell. Den är aningens urblekt men inget som skulle synas så det är inte därför jag funderar på om det går att färga padden, jag är mer ute efter vad som händer med fårskinnet om man försöker färga padden. Vitt är ju liksom liiite opraktiskt och jag är en såndär som skitar ner allt snabbare än blixten. Så om man kunde färga padden svart och åtminstonde få fårskinnet att bli grått skulle jag vara nöjd. Tror jag :p
Så nån som vet hur fårskinn reagerar på textilfärg?

Sv: Färga fårskinnspad

Du får nog leta rätt på ullfärg om det ska lyckas. Men varför inte kontakta någon som färgar in skinn?

Jeaba kallvattenfärger går utmärkt att färga fårskinn med,googla så hittar du en åf men det är ju inte direkt billigt med färg så det blir nog billigare att köpa en i rätt färg.

Svarar båda
Så viktigt är det inte, funderade på om det fanns nån snabb och billig lösning :laugh:

Liknande trådar

Utrustning Någon som vet var man kan köpa bett, stigbyglar eller andra fräcka hästgrejor i färg? Vårens modefluga är väl att sticka ut från...
Svar
3
· Visningar
1 332
Senast: Hatsune
·
Utrustning Jag har en unghäst e.Akribori med kort, närmast spikrak och väldigt bred platt (tänk ponny...) rygg och en relativt "normal" manke. Vi... 5 6 7
Svar
126
· Visningar
19 736
Senast: Supersalt
·
Utrustning Jaha, nu har jag drabbats av I-landsproblem. Förutom att jag muttrat mig igenom två ridsportsbutiker för att få tag i utrustning i RÄTT... 2
Svar
28
· Visningar
2 307
Senast: Maran
·
P
Utrustning Jag skulle gärna vilja veta lite vad ni har för prylar till era hästar, vilka märken/producenter ni tycker är bra och dåliga osv osv. Så... 2
Svar
35
· Visningar
6 304
Senast: Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Rehabtid dragna tänder
  • Senast tagna bilden XVI