raggarn

Trådstartare
Hej vet ej vart jag ska skriva denna fråga riktigt...
Jag har ett föl som föddes väldigt ljusbrun..mamma mörkbrun pappa fux,mormor fux.
nu börjar han fälla och är nästan svart under fölpälsen!

det finns alla möjliga färger i släckten mestadels fux,sedan mörkbrun typ någon bara och skimmel någon enstaka.

Tror ni att han kommer att bli svart brun/mörkbrun eller kan han skifta fler grr??

Sv: färg???

Låter som om det blir en mörkbrun häst av det hela. Fölen brukar nästan alltid födas ett par nyanser ljusare än vad den slutliga färgen blir.
Hade själv ett halvblodsföl för en del år sedan som föddes väldigt ljusbrun, liknade en russ i färgen. Men efter första fällningen blev hon mycket mörkt mörkbrun. Inte svartbrun men nästan. Den färgen har hon sedan behållit genom åren. I det fallet var pappa fux och mamma vanligt brun.

Sv: färg???

Mitt föl är också ganska ljust brun, nu fäller hon och har mörktbrunt huvud men ser nästan svart ut på vissa ställen på kroppen. Pappan är svart och mamman fux med brun mamma. Kan inte våga hoppas på en väldigt mörkbrun häst men hoppet kanske finns?

Liknande trådar

• Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 186
Senast: Gunnar
·
Avel Hej. Tänkt höra med er erfarna kring avel. Nu är de såhär att under olika omständigheter så har de blivit ett litet Welsh mountain och...
Svar
3
· Visningar
763
Senast: Horsenerd
·
Avel Detta är en trådhopslagning gjord av moderator då färgfrågor samlas under en rubrik. Hej! Som många vet föds oftast en skimmel svart...
31 32 33
Svar
644
· Visningar
74 165
Gnägg Jag har då en otroligt orelevant fråga för min egen del (då jag varken äger häst, har pengar, är myndig eller bor hemifrån), men jag...
Svar
19
· Visningar
2 267
Senast: Fenestra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama