Färg till skäck

W

western_showman

Vilken färg skulle han vara snyggast i?
Bild760.jpg

sadeln vi har är CC Nevada Fancy

1300nevada-fancy.jpg

Sv: Färg till skäck

Jag har bara träns, tyglar, sadel i mörkbrun och en reinsman padd (vardags). Skulle vilja hitta en färg som passar honom. I hoppning har jag olika, samma med dressyr. Har faktiskt ingen speciell färg.

Vi tror att han är tinker 75 procent och arab 25 procent. Nu när det har blåst så mkt kommer arabsidan fram, han blir så snygg! Bilden är tagen förra året på sommarbetet kl 05. Han ser just nu svart ut, men på sommaren brun.

jag ska lägga in bilder med honom och mig.... men först ska jag få bilderna av kompisen (gymnasium med foto). Hon säger att de ser snygga ut, men jag har inte sett dem... litar på henne.

Senast ändrad av en moderator:

Ååå, så vacker han är, vilken man.....
//Skäcklover
[/QUOTE]

Han har längre man nu!:love: hihi...nästa häst jag skall köpa ska oxå bli en skäck....skäck:love: here too.
tackar.... färger?

Sorry...kan inte hjälpa dig...har samma dilemma...

Men jag tror på grönt...så jag köpte mig en grön/beige/brun pad...
Lite lättare och hitta kläder till, då grönt är svårt o hitta..
Och faktiskt blev hon fin i det till nya sadeln....
Kommer att matcha ännu bättre, när sommarpälsen kommer fram...
Då är min rödbrun...
http://i79.photobucket.com/albums/j155/BonRaiz/IM008283.jpg

Augusti.jpg

Senaste tävlingen(förra året). Ska tävla 13 maj.

Min blir oxå rödbrun, vid benen och öronen. Vet inte riktigt om jag ska köpa en helt ljusblå, men jag vill ha den skuren efter sadeln.

Liknande trådar

Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
343
· Visningar
23 674
Senast: Badger
·
Hemmet Har snöat in mig lite på att få in mer färg hemma. Dels är det snyggt och dels mer trivsamt. Hur tänker ni hemma hos er? Har ni mycket...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 449
Senast: Lyan
·
Övr. Katt Vad har kattungen egentligen för färg? Han är brun, inte riktigt chokladig utan mer 'dassig' brun. (Tycker pälsen är silvrig i botten...
Svar
18
· Visningar
973
Senast: MissFideli
·
Gnägg Det var i en annan tråd jag fick lära mig att det vita på en skäck är brist på pigment och inte någon skimmelgen(?). Spännande! Sedan...
Svar
18
· Visningar
1 897
Senast: Time Lord
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025