Färg till hinderbommar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Olinda
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 8 002
Sv: Färg till hinderbommar

Jag är just nu i full färd med att måla hinderbommar!

Jag använder linoljefärg, jag målar vitt två ggr på impregnerat underlag och sedan stryker jag på de gladare färgerna.

Nackdelen är att färgen torkar sakta, det tar ca ett dygn så det tar lite tid att måla. Men det blir fint!!! :)

Pratade med min man just nu och han kom med en toppen ide! :bump: Han sa: "köp några sådana bodrsdukar i wax ...ni vet sådana som lägger på bordet utomhus...köp några i olika färger, olika mönster och sätt fast de på bommar. Tycker det låter som en toppen ide:) Det ska jag göra....får bara kolla var nästa och närmaste marknaden är ;)

Jacky som vill köpa dukar NU :rofl:

Senast ändrad av en moderator:

Nja det vill jag inte göra med du gav mig en bra ide ;) man kan anväda sånna vaxdukar till tex om man vill ha en målad plastmur, ni vet sånna "skynken" som man rullar upp på en bom och häger ner, dem kan man liksom måla ett "murmönster på" :) sånna "äkta" skynken är apdyra att köpa.

Det är presis så jag menade :) Eller så kan man använda dukarna som typ "planka" ...jag tänkte så här: t.ex blå duk som sitter fast på en bom och som hänger ner då sedan en blå bom över....då har man typ bom + "planka" hinder :) och det kan man ju göra i olika färger. Tror inte att dessa borddukar är så dyra eller ??

Du får lägga ut bilder när du är färdig....om jag har hittat några dukar och är färdig med mina ska jag lägga ut bilder också:)

Lycka till,
Jacky

Ingen aning om vad de kostar men jag ska till "billighetsvaruhuset" som ligger i halland ;) nästa vecka så jag ska se vad de tar där om det finns där.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 438
Senast: Sirap
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 493
Senast: Wonna
·
Hästmänniskan Hej hopp allihop! Efter att ha ridit på ridskola och varit medryttare i X antal år känner jag sug på att köpa min första alldeles egna...
Svar
15
· Visningar
3 948
Senast: Kattennizze
·
Hästmänniskan Om denna ligger fel får moderator flytta, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den. Jag behöver lite hjälp ang ett problem. Jag... 2 3
Svar
40
· Visningar
5 871

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka