Färg till hinderbommar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Olinda
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 8 002
O

Olinda

Jag är helt lost vad det gäller färg till utomhusbruk, så vad ska man ha för färg till bommar?? De är inte målade tidigare.

Bör torka realtivt snabbt för jag har inte lust med att som i mitt förra stall förstöra X antal kläder då stallägare påstått att det var HELT tort men det visade det sig att det inte var helt när man bar dem :mad: ...

Sv: Färg till hinderbommar

Gå till en färgaffär och fråga vet jag! :idea:

Kanske någon bra lackfärg som är för utomhusanvändning, tänkte på att de kanske blir blöta och så. Men som den innan, fråga i en färgaffär.

jag skulle nog köra med lackbets om jag verkligen vill ha det snabbtorkande (1 timme eller så) dock finns det inte alltför skojjiga färger.. brungul, brunröd, brungrön... (kanske har dåligt sortiment här men dom var de färgerna som fanns när jag kollade sist)

annars har vi använt fasadakrylat dvs plastfärg, men det tar TID att torka..
vanlig utomhusfärg bör vara bra att måla med när det är första gången man målar iaf..

Kanske inte SÅ snabbt ;) men de ska inte kunna släppa färg flera dagar efter målningen. (T o m veckor :mad: )

Vanlig utomhusfärg är det oljefärg?

Senast ändrad av en moderator:

Sweet skrev:
Gå till en färgaffär och fråga vet jag! :idea:

Men vilket bra svar!!!! :eek: Ger du det alltid när folk frågar och vill ha tips här??? :crazy:

Olinda skrev:
Men vilket bra svar!!!! :eek: Ger du det alltid när folk frågar och vill ha tips här??? :crazy:

Jajjamensan! Spelar ingen roll vad de frågar om så säger jag åt dem att gå till en färgaffär och fråga! :devil:

Varför tar du illa upp när jag tipsar om att du kan gå till en färgaffär och fråga? Det är ju ändå de som är proffs på färg... :smirk:

Jag har målat våra med lackfärg. Blankt och fräcka färger. Torkar nästan för snabbt (svårt att få snyggt om man pausar eller målar slött). Helt klibbfritt på ett dygn eller två.

Tyvärr inte den billigaste färgen.

Sweet skrev:
Jajjamensan! Spelar ingen roll vad de frågar om så säger jag åt dem att gå till en färgaffär och fråga! :devil:

Varför tar du illa upp när jag tipsar om att du kan gå till en färgaffär och fråga? Det är ju ändå de som är proffs på färg... :smirk:

De är säkert de som är proffs på färg men jag är ganska övertygad om att de är MÅNGA här som har målat bommar skälva och kunde svara på frågan vad de har använt för färg, vad är det för fel att fråga här egentligen?

OK lackfärg, den finns alltså i alla möjliga olika färger??? målar man en eller två ggr?

Målar slött?? Inte en chans ska ju ut och hoppa på dem på vår nya gigantiska gräsbana så fort de är klara ;)

Akrylatfärg är väderbeständig och tål fukt i hög grad.
Räknas som utomhusfärg..

Lackfärg är mycket dyrare och kladdigare.

Vi målar just nu om stallet inuti med stugfärg.Det torkar snabbt och luktar i stort sätt ingenting.Kanske kan vara något för bommarna?

Men har jag sagt att det är fel att fråga här?

(Förstår varför du heter Olinda i alla fall... :devil: )

Jag tror att vi använde en vit acrylatfärg som bas till bommar och stöd. Billigare. Sen körde vi med högblanka lackfärger till alla ränder. De bommar som skiulle vara helt i käcka färger struntade vi i att grundmåla, körde lackfärg direkt.

Nu har vi alltså impregnerade bommar och målar på!

*lånar knapp*

Våra bommar är inte impregnerade kanske jag ska tillägga.

Jag förstår ju vilken del du tänker med det är ju lätt att se på din användarbild.

Bommarna kommer vara utomhus så inomhusfärg är kanske inte det bästa???

Akrylfärg är det det som brukar kallas för plastfärg?

Olinda skrev:
Akrylfärg är det det som brukar kallas för plastfärg?

Akrylatfärg heter det... :smirk:

Och, ja den brukar även kallas för plastfärg.

Hejsan:)

Jag, som Olinda, ska också måla våra bommar:) Kan du eller någon annan visa upp lite bilder på hur ni har målat era bommar....alltså ge mig lite inspiration:) Har fantasistopp....du sa att du har målat något slott...har du någon bild av den kanske? Eller har någon gjort en mur?? Vill ha lite tips och idér:)

Jacky...som vill så gärna ha snygga bommar och hinder :smirk:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 438
Senast: Sirap
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 493
Senast: Wonna
·
Hästmänniskan Hej hopp allihop! Efter att ha ridit på ridskola och varit medryttare i X antal år känner jag sug på att köpa min första alldeles egna...
Svar
15
· Visningar
3 948
Senast: Kattennizze
·
Hästmänniskan Om denna ligger fel får moderator flytta, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den. Jag behöver lite hjälp ang ett problem. Jag... 2 3
Svar
40
· Visningar
5 871

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka