Färg till gulbrun ponny?!

F

Francess

Har en gulbrun ponny (welsh sekt C) hemma som ska börja grundas och ska därför köpa träns, till att börja med. Vad blir snyggast? Brunt, svart, beige/naturell på lädret? Eller annan färg? Hon är standard gulbrun m svarta ben, man o svans. Bred bläs, två blå ögon och vita tecken på benen (sabino).

Ingen jätteviktigt fråga, men det är ju roligt om det ser snyggt ut! Svart funkar väl till det mesta, men ibland känns det lite tråkigt.

Havannabrunt är snyggt på gulbruna. Tycker i överlag att olika nyanser av brunt är snyggare än svart, det är mer levande och inte så tråkigt... :p

Mörkgrönt, olivfärgat eller konjaksfärg tror jag blir snyggast. Ev. gult (ej kycklinggult). Svart ser så lätt smutsigt ut, så då är en mer jordnära färg bättre.

Jag är ju totalt korkad! Se mitt tidigare vsar som et svar på vilka färger hästen generellt passar i (täcken och shit), inte just ett olivfärgat träns..

Försök hitta ngn nyans som går ton i ton med hästens färger...tex färgen på benen, svansen. Men det är bara vad jag tycker skulle va finast :)

Helt klart hade svart varit finast. Täcken och sådant passar i grönt eller blått.

Tack för era svar! Har ju blå grimma och ett mörkt/marinblått fleecetäcke och ett som går i guld/beige. Men just träns och sadel känns lite svårare. Hennes senskydd och kotskydd är även de i mörkblått (neopren). Synd att man inte kan låna med hem lite olika träns och kolla färgerna på hästen!

Håller med om att svart snabbt ser skitigt ut. Och det finns ju en del olika snygga bruna nyanser. Blir det inte svårt sen att hitta rätt brun nyans på sadeln? Svart är ju lättare att matcha på det sättet.

Hihi! Inte som att lösa meningen med livet precis, men vet att det trots allt upptar ganska mycket tid för många, det här med färgmatchning!

Blått i olika toner och svart tycker jag passar bäst till detta. Kommer själv ha det :D till min ljust glbr. pojke.

Vet en som har en mörkblå syntetponnysadel i skapligt skick som jag minns, som inte används.
PM:a gärna om du är intresserad så kanske jag kan göra något där, den är för liten till min.
MVH/

Hej det finns ett amerikanskt bolag som säljer westernkläder att tävla i. I deras katalog finns ett jättebra schema med fägrcirklar där man kan se vilka sorters färger olika hästar passar i.

Det är bara att maila dom så skickar dom sin katalog.

www.hobbyhorseinc.com

Observera att man måste vara milionär för att handla deras saker men katalogen e ganska kul att titta i...

Och man behöver inte vara westernryttare för att ha glädje av katalogen, den e OERHÖRT amerikansk :D :D

/Kung Tulle

svart är absolut snyggast!

Har det själv till min gulbruna ponny! :love:

Till gulbruna (eller blacka) passar blått jättebra, det framhöver den gula färgen. På träns och sadel passar nog svart bäst.

jag har oxå upptäckt att dom INTE passar i vitt, gult eller såna ljusa färger.

Svarar på ditt eftersom det är längst ner!

Visst är blått snyggt! Det har jag på fleecetäcket (hon ska bara lära sig ha det på...) o benskydden o grimman. Förutom en svart lädergrimma. Tycker iofs att djupt varm beige är snyggt med!

Lutar nog åt svart trots allt, får se vad jag kan hitta! Har ett jättegammalt träns i brunt, det hade jag på min ponny när jag var liten - på 70-talet! Allt som behövs är nytt pannband...o försöka ställa in det så det passar. Just nu hänger det på en krok i matrummet :)

Jag var medryttare på en stor black connemara förut, hon var ASSNYGG i mörkbrun sadel och träns (hon hade även förbygel i mb) och sen klarlila lindor, vojlockar osv! Svinfint! :love: :cool:

Liknande trådar

Gnägg ...På utrustning alltså. Vad har ni för färg på lädret? Övrig utrustning? Och vilken färg är eran häst? :) Jag får väl äran att börja...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 410
Senast: Elisha
·
Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
798
Hästmänniskan Hejsan, jag hoppas att jag kan få låna era ögon och kunskaper en liten stund. Stoet på bilden (ej skimmeln) är en ponny jag haft...
2
Svar
30
· Visningar
4 190
Senast: Lena_B
·
T
Utrustning Usch, det börjar bli tjatigt med alla färg-trådar nu. Men jag hittade ingen annanstans att ställa min fråga på. Jag tycker rosa är...
Svar
2
· Visningar
959
Senast: älgen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gps tracker för Android?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Värma spenat?

Hund, Katt, Andra Djur