Färg på utrustning till skimmel?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Ja, egentligen torde det väl vara rätt så uppenbart att "alla färger passar på en skimmel". Men är det verkligen så?

Som t.ex. en blåskimmel. I min värld passar då t.ex. inte bruna och "jordfärgade" toner. Däremot passar blåa, turkosa och lila toner desto bättre.

Men vad tycker ni Bukefalister då? Till t.ex. en blåskimmel, vilka färger på utrustning passar bäst då? :)

Jag har en skimmel och jag tycker att hon passar jättebra i brunt... Kanske inte lika bra i beige men det var några år sen jag testade beige på henne och då var hon mörkare, nu är hon helt vit...

Jag tycker om mörkbrunt läder men har just nu svart läder för att den sadeln som passade hästen var svart.

Tycker också brunt är jättefint på skimmer. Och ofta olivgrönt också. Körde lite mossgrönt på min skimmel, sammetschabrak.

Jag tycker inte svart sadel/träns på passar på min skimmel, däremot svart schabrak.
Han klär bra i grönt men inte alls lika bra i ljusblått.
Har ett beige schabrak som ser rätt tråkigt ut på honom medans ett marinblått matchar bra.
Han är fortfarande ganska grå så det kommer säkert ändras ju vitare han blir :)

Tycker skimmlar passar i både och men ska jag vara petig tycker jag det är snyggast om skimmeln har bruna prickar i pälsen eller hur man ska förklara det är det snyggast med brun sadel+träns och svart sadel+träns till en med svarta. Schabrak färger tycker jag alla färger passar även om babyrosa och babyblå inte är mina favoriter ;)

Som t.ex. en blåskimmel. I min värld passar då t.ex. inte bruna och "jordfärgade" toner. Däremot passar blåa, turkosa och lila toner desto bättre.

Men vad tycker ni Bukefalister då? Till t.ex. en blåskimmel, vilka färger på utrustning passar bäst då? :)
Först - blåskimmel är en gammal benämning på det som ska kallas för svartskimmel.

Och sen, i min värld, så passar alla färger på en svartskimmel.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 662
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 533
Senast: ildiko
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 803
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 732
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka