färg på träns?

Sv: färg på träns?

La-la-land är ju USA ;)

Jag har hittat firman jag beställde från, men detta var alltså 1996-1997 och då fanns betydligt fler kulörer, runt 100 stycken...konstigt. Det var en annan kontaktperson också, och hemsidan såg ballare ut, man kunde klicka på en färgkarta så fick man fram numret till färgen man ville ha :D

http://horsesdacor.com/ var där jag köpte från

färgkartan såg ut ungefär så här men med ca 100 färger

http://www.biothanetack.com/biothane_color_wheel.htm

ska snoka vidare om jag hittar mer ;) Det turkosa tränset jag har finns inte ens med där längre...:confused:

Hittade denna också men de är ju samma tråkiga färger på färgkartan... Tittar du längre ner i listan "the complete list of biothane colours" så finns fler iallafall :)

http://www.hought.com/end.bio.col.html

Har pratat med en återförsäljare nu i USA och tyvärr verkar det som om dessa färger som finns här ovan är de enda som finns av just Biothanematerialet. Synd! Det finns däremot andra material med kuliga färger...

Senast ändrad:

Jag tror nog att du kan få hjälp från Mia (www.distansritt.nu) om det är någon speciell färg du frågar efter. Men eftersom det kostar att ligga på lager, har hon bara de mest vanliga färgerna hemma.

hon har ju en sån där rulle med färgprov, färger jag letar efter finns inte där = den finns inte i hennes sortiment, vare sig hemma eller att beställa från usa från hennes leverantörer.

det är 3 e gången jag får den länken nu, nu behöver ingen lägga in den mer.;)

Det turkosa tränset jag har finns inte ens med där längre...:confused:

Trådlån :angel:
bara på tal om turkost.. Jag har beställt ett turkost-grönt (vad man vill kalla färgen) från Mia =) På hennes färgkarta är det den som är mellan den ljusgröna (vänster sida om den bubbelgumsrosa) och den ljusblå. haha ursäkta en virrig beskrivning..

förlåt, det där hade väl inte riktigt med saken att göra egentligen.....:devil:

Om färgen inte finns hos leverantören/tillverkaren så blir det nog svårt att få tag i den ;) Och det verkar ju vara så med andra nyanser än 'standard' lila. Enda att göra då är ju att ta kontakt med tillverkaren och lägga en förfrågan. De kan säkert tänka över det!

nu pratar jag om matrialet biothane.

bara en tanke; om du kan tänka dig att används ett nylonträns så kan du ju köpa ett vitt sådant, och sen färga ;)

som sagt, bara en tanke.. har själv aldrig använt nylonträns så jag vet inte hur bra/dåliga de är....

Det handar om material också. Man vill ha Biothane av en orsak och då vill man inte ha nylon.
// Linda

precis som du säger så är det så!
nylon ger lättare skav och är svårare att göra rent.

biothane är det enda jag vill ha! :D

precis som du säger så är det så!
nylon ger lättare skav och är svårare att göra rent.

biothane är det enda jag vill ha! :D

som sagt, det var bara en tanke....
//Lollo som vägrar använda annat än lädergrimmor med anledning av just skavsår av nylongrimman... :p

Förr fanns en glossy lila i Biothane, men den finns inte längre att ta hem.
Vill man ha andra nyanser återstår bara andra plastmaterial.
Däremot är det ganska enkelt att beställa hem träns med egna kombinationer av färger, jag håller i lager det som efterfrågas mest, men ökar sortimentet vid efterfrågan.

Tänk, när jag började att ta hem Biothaneträns runt år 2000, hade det bara funnits svarta blanka i Biothane att få tag på i Sverige, med tyglar utan gummi. Det var inte många som ville ha Biothane då, och jag tog hem ca 10 träns första gången i 3 färger, och det var bra trögt ganska länge. Men skam den som ger sig. Mina trogna kunder har gjort att jag successivt har utökat färger och modeller och materialet har blivit allt populärare.

Mia

Senast ändrad av en moderator:

Jag köpte mitt första plastträns i Italien 2001, gul o blått o har det kvar ännu. Kan lugnt säga att en och annan tittade till. Nu tittar man till på de som inte har tokiga färger....

Höll förresten på att få starta klubbdressyr en gång med plasttränset men kom på mig i packningen i sista stund...

Jag fick beställa mitt första lila från USA 1998 för det fanns ju inte här. Jag var skitnervös för vad som skulle dyka upp med posten. Internetbutikerna var ju inte som nu.
Men det blev ju bra och det var en hel del kommentarer i början. Det var kul att vara annorlunda.
// Linda

kl
jag har funderingar på att köpa ett sidepull i Biothane från distansritt.nu och undrar om det är någon som har ett sånt? isf hur är det i passformen(mina andra sidepull i stl cob passar inte så bra till min arab)? hur är tyglarna?
väldigt tacksam för svar :D

kom på... vilken färg ska man ha? min pojk är en brun flugskimmel och jag kan inte bestämma mig. gillar iofs det ljusgröna men det blir kanske för mycket... eller det silvriga? vad veligt :angel:

Jag skall köpa ett sådant (rött) till mitt fjordsto. Passformen är sådan att du själv justerar hur du vill ha det, det är långa remmar som går att klippa av. :laugh:

nu har jag beställt!! det blir ett blått(308) med tyglar till. åh vad kul det ska bli :bump: undrar hur lång tid det tar innan man får hem det?

nu har jag beställt!! det blir ett blått(308) med tyglar till. åh vad kul det ska bli :bump: undrar hur lång tid det tar innan man får hem det?

Kuuuul! :D Jag tror det beror på om det finns i lager eller inte. Mitt finns inte i lager och dessutom tänkte jag köpa det för skatteåterbäringspengarna. :o Så jag får snällt vänta till efter midsommar. Vi skall ju inte tävla förrän 2012. :rofl:

Mitt finns inte i lager och dessutom tänkte jag köpa det för skatteåterbäringspengarna. :o Så jag får snällt vänta till efter midsommar.

En stund innan midsommar kom det. Vågade dock bara prova sidepullen, känns som det kan bli lite väl magstarkt för en åring att ha en massa extra remmar (tyglar, förbygel, martingal). Eftersom hon inte är invand på bett blev det inget sådant heller. Men visst ser hon läcker ut! :love:

20897524.jpg

Liknande trådar

Hundträning Hej! Ska väl göra en lång historia ganska kort. Endel kanske vill ha hans historia för att förstå hunden. Tog hem en gnutta jobbig...
Svar
6
· Visningar
6 934
Senast: dpmatte
·
Hästvård Något jag fick lära mig tidigt i livet är att ta ansvar för mina djur. Nu denna dag har jag fått det tunga beslutet att ta bort min...
Svar
2
· Visningar
1 152
Senast: Donnaline
·
Utrustning Jaha, nu har jag drabbats av I-landsproblem. Förutom att jag muttrat mig igenom två ridsportsbutiker för att få tag i utrustning i RÄTT...
2
Svar
28
· Visningar
2 244
Senast: Maran
·
Bukefalos Här kommer en lång rad med förslag till förbättringar och rättningar som jag samlat på mig undet mitt surfande här de senaste dagarna...
Svar
9
· Visningar
1 437
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Barn som inte sover

Hund, Katt, Andra Djur