färg på träns?

SiZo

Trådstartare
Ja det finns ju ganska många färger på tränsen... men...

Jag saknar ganska många, för visst går det väl att göra i vilka färger som helst?

tex det finns bara en nyans lila, och lila finns det ju igentligen så många olika färger av som (enligt min åsikt) är betydligt snyggare än den som finns tillgänglig!

Varför finns det inte fler nyanser? Finns det ingen markand för det eller vad är problemet liksom?

nu pratar jag om matrialet biothane.

Jag har även sett en sele i detta matrial ( eller Bio Thane som det stod på hemsidan, det är väl ingen skillnad igentligen?) visst vore det kul om man kunde ha en sele i den färgen som man har på tränset oxå? Jag skulle gilla det skarpt! jag hittade bara svart färg på den selen tyvärr...

är det någon mer som saknar några färger?

Sv: färg på träns?

Eftersom jag inte gillar den transparanta färgvarianten, utan enbart den som är "mättad" så skulle jag sakna kungsblått och ljusgrönt. Men eftersom min nuvarande häst har rött som färg, så är jag nöjd, då klarrött finns. :D

Finns det lila överhuvudtaget? :confused: Jag har inte letat, så jag vet inte vilken nyans du menar. Men när jag får min musblacka fjording (får och får, skaffar snarare) vill jag att den skall ha lila som tävlingsfärg.

Kan du lägga in en länk på lila träns? :bow:

fast de där är ju inte matrialet biothane, jag frågade specifikt efter det :D

läderträns ger skav om man har på dem hela dagar!

Om du lägger en förfrågan till tillverkaren så kanske de överväger det? Det finns ju ofta flera nyanser av blått t.ex., få dem att göra samma sak med lila då. Själv har jag valt rött, väntar fortfarande på mitt träns men rött finns ju typ alltid.

tillverkaren finns väl i USA? och min engelska är... sisodär... tror inte jag skulle göra mig förstådd när det gäller så avancerade saker...

nån som är bra på engelska får gärna försöka! :D

www.zolitzas.com har också färgade träns från zilco. Zilco tillverkar selar också och borde väl kunna finnas i färg...
Zilco kommer väl från australien tror jag, går ju att googla och kolla runt lite!

fast det där ser inte heller ut som biothane... och det finns mkt färre färger... så då är det nog inte biothane...

konstigt att det inte står namnet på matrialet :confused:

Täby har plastträns i märket Horse Sense och de skaver inte, rider själv i dessa. Nackdelen är att de inte finns snabbknäppen på dem, men man kan ju inte vara så kräsen om man letar specifika färger.

det är samma som bilden jag länkade till ;)

och där har de inte heller flera nyanser av lila som jag vill ha :D

är jag bortskämd eller vad?

Jag beställde mina biothaneträns från la-la-land för säg tio år sedan och redan då fanns det en hel färgkarta på alla möjliga olika kulörer och nyanser, det var skitsvårt att välja men nu idag har jag ett vinrött, ett klarblått och ett turkost träns hemma. Jag ska se om jag hittar försäljaren som jag köpte av...

alltså, läser ni inte innan ni skriver? :crazy:

länken har jag fått förut, och jag har även skrivit en länk där de färgerna finns innan, men jag tycker inte det är tillräckligt... Det är det som jag undrar över...

Inte bara till dig neywaz, men det förstod du säkert :D

Oki du ville inte veta var de fanns utan bara om de fanns? Visst finns det i alla möjliga kulörer och färgvarianter, det är upp till de som tillverkar, jag har sett i USA att materialet Biothane finns i alla möjliga färgvarianter. Här i sverige är väl inte efterfrågan så stor att det lönar sig att ta hem olika sorter?

Jag såg ett biothaneträns i ljust babyrosa en gång, så sjukt gulligt! :D

jo men det lät som det bara var dem som fanns på distansritt.nu

men du har alltså sett fler färger?

du vill jag gärna veta var :D

ursäkta missförståndet :laugh:

Liknande trådar

Hundträning Hej! Ska väl göra en lång historia ganska kort. Endel kanske vill ha hans historia för att förstå hunden. Tog hem en gnutta jobbig...
Svar
6
· Visningar
6 934
Senast: dpmatte
·
Hästvård Något jag fick lära mig tidigt i livet är att ta ansvar för mina djur. Nu denna dag har jag fått det tunga beslutet att ta bort min...
Svar
2
· Visningar
1 152
Senast: Donnaline
·
Utrustning Jaha, nu har jag drabbats av I-landsproblem. Förutom att jag muttrat mig igenom två ridsportsbutiker för att få tag i utrustning i RÄTT...
2
Svar
28
· Visningar
2 244
Senast: Maran
·
Bukefalos Här kommer en lång rad med förslag till förbättringar och rättningar som jag samlat på mig undet mitt surfande här de senaste dagarna...
Svar
9
· Visningar
1 437
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Barn som inte sover

Hund, Katt, Andra Djur