J
javill
Har ett islandssto som bara vägrar föla. Hon gick hos hingsten i en dryg månad så jag vet inte vilket exakta datumet är när hon blev dräktig. Hon blev betäckt redan första dagen där och skulle hon blivit dräktig då, så skulle hon fölat den 20/3. Hon blev ultraljudad och konstaterad dräktig första gången runt 20nde maj (har almanackan på jobbet) och då borde hon varit i alla fall två veckors dräktig för att det ska synas? I så fall borde hon fölat i alla fall i början på april men, det har hon alltså inte. :smirk: Hennes juver är fyllt och stenhårt emellanåt och inte så hårt emellanåt. Mjölken är orangegul och har varit det hela tiden. Sista två veckorna dock betydligt lättare att mjölka ut. Sista veckorna vill hon också vara lite mer för sig själv i hagen. Hon har haft två föl tidigare men, det är mitt första. Kan hon knipa hur länge som helst? Vill hon kanske inte att de andra hästarna ska vara i hagen samtidigt som henne? Jag tittar efter vaxproppar och att mjölken ska byta färg och konsistens.
Trött på väntande och vakande.
Trött på väntande och vakande.