Färg på luva, till fux ?

P

pollan

Måste ha luva på min ena häst när vi börjar tävla :p men vilken färg matchar och är snygg på en fux?

In med MASSA bilder på fuxar (även ljusbruna) hästar m luva :D

Sv: Färg på luva, till fux ?

beror på vad resten av färgerna är när du tävlar. :) Men jag tycker att många färger e snygga, min har Marinblå huva, eftersom resten av tävlingsutrustningen är den fägen, annars e brun, beigh osv snyggt.

Jag tycker brun är snyggast på bruna hästar, är snyggast om de syns så lite som möjligt :D

ja jag har också tänkt på brunt :p dock känns det som att de blir fel brun.. altså de e snyggare att ha brun huva på brun häst :p usch vad jag svamlar nu:D

Ta en orange då, det borde matcha fuxfärgen mer :idea: :D

Nej, men det spelar ju ingen roll om det inte är exakt samma brun, den syns ju mindre än om du tex har en vit luva....

Jag ska beställa en brun från Rg med två diskreta pp på.
Mailade en bild på min hästs färg till toprider så att jag får rätt brun. :)

ursäkta om jag kapar tråden lite..
men det är såhär, att min ponny har så stora öron att hon passar i storhästluva :p men dom är för långa i pannan och iriterar henne i ögonen. något märke som ni vet passar till sådana ponnyer? :p

tycker marinblå med guldrad e jätte fint på fuxar.

Tycker brunt, grönt och marinblått är otroligt snyggt. Enfärgade huvor är det jag gillar bäst, har ex en från Equalityline som är helt enfärgat marinblå, hur läckert som helst på en fux:love:

den lät VÄLDIGT snygg :D

en hel brun/marinblå equiline vill jag nog ha. nnågon som vet vart man får tag i dem ?

Den är grymt snygg, och deras nyaste mössor är ju med en snygg fläta typ(dålig på att förklara!) och så är inte öronen elastiska längre utan sydda av ett mycket mer hållbart tyg som sitter snyggt runt öronen:)

De som säljer equalityline kan du beställa ifrån i precis den färg du vill ha. Tror att det kostar typ 30 kr extra, men det är ju inget:d

Skulle satsa på en mörkbrun eller marinblå:love:

Håller med!
Samma färg är nästan alltid snyggast. Undantag är däremot vita mössor.. Tycker de är gräsliga även på vita hästar.

Fast ännu värre är vita mössor på inte-vita hästar, det liksom skär sig :smirk::D

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
517
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 159
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 346

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka