färg på lindor

Micaela

Trådstartare
Hallåj! vad tycker ni är snyggast att ha för färg på lindor och schabrak på en brun häst?.. Funderar på ljust mintgrönt eller något, men vet inte!

Sv: färg på lindor

Jag var och träna en gång och då kom en fuxfärgad häst in i ridhuset med knallturkosa lindor! Det var så himla fult och det roligaste av allt var att min häst blev jätte rädd för den hästen. Inte så konstigt med så fula lindor, speciellt på en fux.

Men jag håller med föregående. Vitt är alltid snyggt, men vill man ha lite färg så tycker jag beiget är snyggast på en brun häst.

haha oj, det måste ha sett helt galet ut med de rosa/turkosa lindorna :p.
Jo, vitt är väl alltid fint. Men tycker det ser så himla.. överdrivet ut när det bara är träning. Spec på en ponny :angel:

Jag var och träna en gång och då kom en fuxfärgad häst in i ridhuset med knallturkosa lindor, det roligaste av allt var att min häst blev jätte rädd för den hästen. Inte så konstigt med så fula lindor, speciellt på en fux.

:rofl: :rofl: :rofl:

Till TS mintgrön är nog ingen jättehöjdre tyvärr. Men varfr inte chocka lite:devil: Jag funderar helt allvarligt på at köpa svarta glittriga lindor bara för att. På en brun hst kan vinrött vara rätt snyggt med, men vill man vara helt dressyrig så får man nog köra på beige eller vitt. det tråkiga är att de bli ju skitiga så förbaskat snabbt

Allt klär en skönhet vet ni väl?!

Bara för att man rider dressyr Behöver man ju inte bara ha vita och beigt, brunt och svart typ! Skit tråkigt! Jag har alla färger som kan tänkas till mina (har dock ingen fux, men en spm är russbrun(läs rödbrun):p ) Det viktiga är att man gör det med stil!

Men bra tips till en fux är mörkgrönt, blått, Rött kan vara fint, jag tror allt kan passa om man bara gör det med stil som sagt!!

Låt fantasin flööööda:banana:

haha varför inte mintgrönt? det blir ju typ vit/beige men med lite grön ton :p.
Men har ett par bruna hemma, kanske inte skitsnyggt på en
häst med bruna ben, men alla andra (hade ett par skitsnygga vinröda) är sönder.. Hur tusan lyckas hästan trampa sönder benlindorna efter att jag använt dom en gång? :p.
Ska testa om det ser helt galet ut med dom bruna, isåfall får jag väl köpa nya då! ;)

Allt klär en skönhet vet ni väl?!

Bara för att man rider dressyr Behöver man ju inte bara ha vita och beigt, brunt och svart typ! Skit tråkigt! Jag har alla färger som kan tänkas till mina (har dock ingen fux, men en spm är russbrun(läs rödbrun):p ) Det viktiga är att man gör det med stil!

:bow: :bow:

Jag håller med dig!
Själv brukar jag ibland köra med slime-gröna lindor + matchande schabrak :cool: när jag vill vara lite fin :D på dressyrträningar.

När vi var på JEM i fälttävlan ville vi ju givetvis visa att vi var svenskar, så då körde vi på vartannat ben blått och vartannt gult :D

äh klart man kan ha mintgrönt:P
bara du matchar med schabrak..

jag har faktist ljusrosa lindor!:rofl:

På min bajsbruna har jag vitt, svart, beigt och blått schabrak med lindor som matchar. Sen har jag ett dussin till schabrak till i olika färger som jag dock ej har lindor som matchar, det är slit-och-släng grejer. :D

Vitt och mörkblått tycker jag är fint! Mörkgrönt kan vara fint på en del..

Liknande trådar

Övr. Katt Vad har kattungen egentligen för färg? Han är brun, inte riktigt chokladig utan mer 'dassig' brun. (Tycker pälsen är silvrig i botten...
Svar
18
· Visningar
972
Senast: MissFideli
·
Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
343
· Visningar
23 631
Senast: Badger
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
591
Senast: Mli
·
Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
2 169

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka