Färg hjälp tack!

snurran

Trådstartare
Nu har jag ju absolut inga egna erfarenheter av färger och liknande, vet ju hur de ser ut och vilka namn många har :D men nu är problemet av annan art ;)
Om jag ska måla i ett kök, alltså den där panelen som går upp efter halva väggen... Och sen köksskåpen och de tapetlösa väggarna... Vad använder jag för sorts färg då? Den ska ju gå att torka av med trasa utan att den färgar av sig eller lossnar. Har ju nada erfarenhet :crazy:
Sen färg till köksluckorna. Tänkte slipa av dem och vitlasera dem då de är i trä (inte fanér).
Är bara så dö-äcklad av köket. Är ju liksom samma attiraljer som då det inreddes nån gång på 50-talet :cry: Spelar ju ingen roll hur mycket jag städar, för det ser skitigt ut ändå då allt är så "skabbigt".
Färgen jag tänkt till panel och sidan av skåp är vit (den som är nu är gulnad med avskavda flingor all over), sedan har jag tänkt mig någon trevlig tapet då 2 av 4 väggar är halvtapetserade :)

Sv: Färg hjälp tack!

Jag avråder alltid från vitlasering, sen vi vitlaserade ett tak i förra huset. Det såg skabbigt ut det också!

Vi rollade köksluckorna i gamla köket med roller (liten), gick jättebra. Vi hade också faner-äckelluckor. Jag förespråkar alltså täckande färg, inte lasyr!

Sv: Färg hjälp tack!

Fråga i fägaffären, dom är i regel väldigt kunniga :) Vi brukar använda oss av Colorama-personalens kunskap :P
Jag tror betsade köksluckor inte är så snyggt efter ett tag? Måste man inte lacka det också? Be om offert från sprutmåleri brukar faktiskt vara hyfsat pris, tänk att slippa allt arbete med köket och få allt slätt och fint på en gång? Gissar på pris mellan 7-10tusen och då blir köket som nytt :) (vi ska lacka om vårat om några år, har massivt trä... asp... alm? äh vet inte ens vad vi har haha)

Liknande trådar

Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 056
Senast: Ullmerkott
·
Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 532
Senast: Tjôta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Uppdateringstråd 30