Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har varit med om båda hanteringssätten. Vissa bolag betalar tillbaka överskjutande del, andra anser att premien är förverkad i o m att man utnyttjar försäkringen om/när hästen dör.
På Sveland betalar vi tillbaka för resterande del som har blivit inbetalt av försäkringsperioden:-)
Ja jag arbetar som ombud på Sveland:-) Vi har inte någon försäkring som täcker avlivningskostnaden utan den får man stå för själv. Som du skriver så har Agria någon form av plusförsäkring som täcker det. Men den kostar en del extraArbetar du på Sveland? Isf tackar jag och bugar för ett korrekt svar. Och tack till er andra med!
Mitt ombud som jag pratade med förut hade absolut ingen aning.
Behöver man ha haft någon typ av plusförsäkring (isf vilken) för att få ersättning för kostnaden för själva avlivningen?
Jag hade det på min förra hästs försäkring hos Agria, men jag hade rel. nyligen köpt den här hästen och är dåligt insatt i försäkringen som jag bara tog över från gamla ägaren.
För en del år sedan (gissar runt 7-8) så fick man inte tillbaka någonting och det var ganska tråkigt om man t.ex hade autogiro och fick fortsätta betala för sin häst resten av försäkringsåret. I vissa fall kunde skaderegleraren dra återstoden av premien från livvärdet. Men sedan ändrades FAL (försäkringsavtalslagen) och då blev det diskussion bland bolagen om att betala tillbaka restpremien. Har för mig att Sveland och något annat bolag tolkade den nya skrivningen i FAL och betalade tillbaka direkt medan något annat bolag (tror Agria) tolkade det på ett annat sätt så det tog nog något år innan de också började betala tillbaka. Men nu tillämpar de kanske korttidspremie?Arbetar du på Sveland? Isf tackar jag och bugar för ett korrekt svar. Och tack till er andra med!
Mitt ombud som jag pratade med förut hade absolut ingen aning.
Behöver man ha haft någon typ av plusförsäkring (isf vilken) för att få ersättning för kostnaden för själva avlivningen?
Jag hade det på min förra hästs försäkring hos Agria, men jag hade rel. nyligen köpt den här hästen och är dåligt insatt i försäkringen som jag bara tog över från gamla ägaren.