FÅr Man TÄvla PÅ Detta Bett?

Sv: FÅr Man TÄvla PÅ Detta Bett?

Vad det kostar har jag ingen aning om. Det skiljer sig dessutom mellan olika distrikt gissar jag.

Jag är en snäll själ idag så här kommer SvRF:s guide till GK :D Länk

Tolkar jag saken rätt lastar man alltså ingen häst utan redogör bara för det. (Cinna lastas alltid med tröja på men det skulle jag inte ta med :p )
När det gäller ridprovet gissar jag att man får rida sin egen häst om man nu har någon.
När det gäller teoriprovet behöver man knappt ens plugga. Har man lite koll och vet hur man slår i TR så är det inga problem. Man får ju ha med TR :) Jag minns inte mitt prov, det är nog iaf tio år sen jag tog det, men tror att det var frågor i stil med "Vilka färger visar åt vilket håll ett hinder ska hoppas?"
Jag var nog nio år eller så då och det var inga som helst problem. Jag kunde svara utan TR på de flesta frågorna och annars var det bara att använda TR.

Låter ju superbra.
tack för länken :D!! inte hittat den förut faktiskt, även om jag har letat.
Men det står att man ringer sitt distrikt, men vart hittar man nummer till dem? Det är inte klubben de menar eller?
Ska maila min klubb och se om de ska starta en kurs, men deras mailadress är en länk och det öppnas inget mailprogram på macen. Dumt. Får kolla hemma istället.
Verkar ju vara ett relativt lätt prov, om man klarar det när man är så pass liten.
Men jag kollar upp det, tack så mycket för tipsen :bow:
Jätteschysst!!

Du hör hemma i Alingsås och isf hör du till Västergötlands Ridsportförbund. Här är en länk till deras hemsida.
Det gav ingenting att söka på deras hemsida men ring någon ur utbildningssektionen. Länk till kontaktsidan här.

Vilken klubb är du medlem i? Det brukar kunna vara så att om du för muspekaren över länken står mejladressen ovanför aktivitetsfältet :)

Jaha, fy vad bra :banana:
Är medlem i Lerumortens ridförening. min kompis tog sitt gröna kort där. jag kommer sitta där med alla småbarn, haha.
Men jag kikar igen, det måste ju gå att hitta mailadressen någonstans :p
Men hur tusan ska man veta vem man ska ringa till? det står ju miljarder namn på den där listan
Tack så mycket för att du hjälper en knagglig typ som jag :rofl:

Senast ändrad av en moderator:

Någon av dessa skulle jag ringa:
Synnöve Carlsson Ledamot, Ordf. Utbildningssektionen 0303-74 50 88
Barbro Andreasson Ledamot 0510-917 83
Christina Lindman Ledamot 0321-136 60

Att hitta mejladressen till Lerumsorten var inte så svårt ;) Här har du den charlotte.dellblad@mornington.se
Utbildningsansvarig i klubben är Marie Jarhäll.

Ojdå. jag skickade till något annat nu. det stod att om man skulle höra av sig, så skulle man maila tilld en adressen. Så det gjorde jag :o
Får väl maila imorgon om jag inte har fått något svar. Smarta jag :D

Haha. Vi får väl se vad som händer. Känner att jag vill ta ett grönt kort snart i alla fall, för jag vill ut och tävla.
Men man kanske måste ha en bil med dragkrok som funkar också :rofl:

:) TACK, för alla svar men kan vi nu komma till ett beslut.. .Får man eller får man inte tävla på ett FULLCHEEK bett (treindelat) på ponnytävlingar i grenen hoppning? TACK ännu en gång // Mickan:D :angel:

Du har redan fått svar. Nej, inte 3-delat fullcheek i ponnyhoppning. 2-delat fullcheek är dock okej.

Haha. Mjo, det skulle man ju kunna göra, med risk för att inte ha så mycket häst med sig :p

Fick svar från klubben idag, och de skrev att de hade svårt att få tag i en kursledare, och att det var många som hade hört av sig.
De skulle höra av sig när de hade fått tag i en ledare. Hoppas det blir snart bara!

Okej, om det är många som är intresserade kanske du kan ragga kursledare vid distriktet och dra ihop ett gäng att göra provet med?!

Hmm.. mjo, det låter ju vettigt. Men jag vet bara en som kanske skulle kunna vilja vara med. alla andra har redan sitt gröna kort. och jag är aldrig uppe på klubben, utan är bara sk "stödmedlem", och tävlar ibland :p

Enligt klubben var ju flera intresserade så du kanske kan få namn och telefonnummer till dem via klubben?

Smart du är :banana:
Det behövs fler tänkande som du ;)
Vet dock inte om jag har tiden att samla ihop alla dessa, men jag ska höra med dem.

kollasde kompisens raka gummi bett och det b´var som du sa ett nova bett

Jag tänkte väl det ;) Men du har här i tråden fått svar på vad som står i TR så det är bara att mäta tjockleken och sen använda det.
Det är ju en tolkningsfråga det här med svagt böjt men om jag minns rätt är Nova-betten inte jätteböjda.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
939
Senast: Ketrawzc
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 154
Senast: Bison
·
Utrustning Om jag tolkar TR rätt så får man i princip använda vilket bett som helst i hoppningen, stämmer det? Är Bacher bett (det bettet som inte...
Svar
1
· Visningar
997
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Jag undrar allmänt om de är godkänt att tävla ponny på gagbett i hoppning? Eller är det inre ett godkänt bett?
Svar
3
· Visningar
1 116
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka